شناسهٔ خبر: 48049420 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فرماندار دشت آزادگان:

پروژه‌های عمرانی اربعین باید تا شهریور امسال به خط پایان برسند

سیلاوی گفت: پروژه‌های عمرانی اربعین حسینی باید با همکاری همگانی و براساس زمان بندی تا پایان شهریورماه امسال تکمیل شوند.

صاحب‌خبر -

حمید سیلاوی فرماندار دشت آزادگان در حاشیه سومین جلسه ستاد اربعین شهرستان که امروز سه شنبه ۸ تیرماه برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بر تکمیل پروژه‌های زیرساختی اربعین حسینی طبق زمان بندی تعریف شده تا شهریور ماه امسال تاکید کرد و گفت: همه امکانات دشت آزادگان برای برگزاری مراسم اربعین و پذیرایی از زائران آماده هستند.

او با بیان اینکه ۴ استان به عنوان استان‌های معین برای ستاد اربعین با هدف برگزاری مراسم باشکوه راهپیمایی عظیم اربعین حسینی تعیین شده اند، افزود: در سال‌های قبل اقدامات خوبی همچون؛ اهدای زمین به موکب داران، شناسنامه دار کردن هیات ها، استقرار مواکب در همه مسیر‌های تردد زوار، استقرار تیم‌های امدادی در مسیر‌های زوار، آماده باش همه پایگاه‌های امداد و نجات، تجهیز مساجد بین راهی جهت اسکان موقت زائرین و... برای پیاده روی اربعین انجام شده است.

سیلاوی با ابراز امیدواری درخصوص همکاری و حمایت همه دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری شایسته راهپیمایی باشکوه زائران حسینی بیان داشت: زیرساخت‌هایی از جمله؛ وضعیت راه‌های مواصلاتی "طریق الحسین (ع)"، تامین آب شرب سالم برای زوار و مواکب، روکش آسفالت پل‌ها، تکمیل پروژه پایانه مرزی تا قبل از اربعین حسینی و کاشت درختان و فضای سبز در اطراف مسیر‌ها و مواکب باید اجرایی شوند.

این مقام مسئول بر تکمیل وضعیت برق مواکب و مسیر‌ها و روشنایی جاده‌ها و پل‌های ارتباطی، آماده سازی پارکینگ‌ها، پیگیری آغاز به کار پروژه درمانگاه در محل پایانه، ساماندهی وضعیت پسماند و فاضلاب مواکب، استقرار واحد‌های صدور ویزا در شهرستان، استقرار نمایندگی‌های بیمه حوادث در پایانه، اجرای پروژه روشنایی کمربندی سوسنگرد به بستان و... تا پایان شهریور ماه امسال تاکید کرد.

براساس این گزارش؛ در این جلسه دستگاه‌های اجرایی عضو کمیته زیرساخت اربعین دشت آزادگان ضمن ارائه گزارشی از اقدامات خود در این خصوص با دستور اکید فرماندار شهرستان مکلف شدند به منظور تعیین ردیف اعتباری از محل اعتبارات ملی، استانی، داخلی و سایر منابع جهت تکمیل پروژه‌ها، اولویت‌ها و برنامه‌های خود را به امور عمرانی فرمانداری ارائه و به صورت ویژه موارد مورد نیاز خود را پیگیری و نتیجه را به ستاد شهرستان اعلام کنند.

انتهای پیام/گ

نظر شما