شناسهٔ خبر: 48046003 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

واکسیناسیون به معنای ایمنی کامل در برابر کرونا نیست

واکسیناسیون لزوما خطر ابتلا به ویروس کرونا را به صفر نمی‌رساند و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس اعلامیه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های اداره بهداشت عمومی آمریکا، تا کنون ۴۱۱۵ مورد بستری شدن یا مرگ افرادی گزارش شده است که با وجود واکسینه‌شدن کامل در برابر ویروس کرونا، به عفونت ارتقا یافته مبتلا شده‌اند.

مجله فوربز توضیح می‌دهد که عفونت ارتقا یافته زمانی روی می‌دهد که فرد کاملا واکسینه‌شده دوباره تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته و بیمار می‌شود. این وضعیت در اصطلاح علمی تحت عنوان سندروم حاد تنفسی ویروس کرونای ۲ طبقه‌بندی می‌شود.

از ۴۱۱۵ مورد عفونت ارتقا یافته که اداره بهداشت عمومی آمریکا اعلام کرده، تقریباً نیمی (۴۹ درصد) زنان و کمی بیش از سه‌چهارم (۷۶ درصد) ۶۵ سال به بالا بوده‌اند. از این تعداد، ۳۹۰۷ نفر در بیمارستان بستری شده و ۷۵۰ نفر در اثر ابتلا درگذشته‌اند. تعداد کل واقعی مبتلایان به عفونت ارتقا یافته طبیعتا بیشتر از موارد گزارش‌شده است.

این گزارش یادآوری می‌کند که تا به حال بیش از ۱۵۰ میلیون نفر در ایالات متحده به‌طور کامل در برابر ویروس کرونا واکسینه شده‌اند، که ۴۱۱۵ مورد کمتر از ۰.۰۰۳ ٪ کل این جمعیت است. به علاوه، میزان کارآیی واکسن‌های مختلف کرونای تولید آمریکا بین ۷۰ تا ۹۵ درصد متغیر است، که نشان می‌دهد تنها ۵ درصد احتمال ابتلای فردی که کاملا واکسینه‌شده وجود دارد.

بنابراین، خطر ابتلا به ویروس کرونا برای کسانی که به‌طور کامل واکسینه نشده‌اند، به نسبت بسیار بیشتر از خطر آن برای کسانی است که کاملا واکسینه شده‌اند. هشدار اخیر اداره بهداشت عمومی آمریکا درباره خطر ابتلا به عفونت ارتقا یافته به این معناست که حتی پس از واکسیناسیون کامل هم نباید جانب احتیاط را رها کرد؛ و باید تا به پایان رسیدن همه‌گیری کرونا هوشیار بود و به محافظت از خود ادامه داد.

انتهای پیام/

نظر شما