شناسهٔ خبر: 48043960 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

تست کرونا در منزل یا آزمایشگاه؟

صاحب‌خبر -

بسیاری از مردم ترجیح می‎دهند از خدمت تست کرونا در منزل بهره ببرند. به این ترتیب دیگر نیازی به حضور در مراکز درمانی و آزمایشگاهی نخواهد بود. این امر باعث کاهش تعداد مراجعه‎کنندگان به مراکز درمانی شده و از سویی دیگر افراد کمتری در معرض ابتلا به کووید-۱۹ قرار می‎گیرند. همچنین این خدمت برای افراد پر خطر مانند سالمندان، کودکان، افرادی که به بیماری‎های خاص دچار هستند و زنان باردار بسیار مفید و ایمن است. اما در این زمینه سوالات زیادی وجود دارد. برای مثال تست کرونا در منزل چگونه انجام می‎شود؟ آیا نحوه انجام تست کرونا در منزل با آزمایشگاه متفاوت است؟ هزینه تست کرونا در منزل و آزمایشگاه چقدر با یکدیگر تفاوت دارد؟

در ادامه سعی شده است به این سوالات پاسخ داده شود. شما می‎توانید پرسش‎های خود را در این زمینه با کارشناسان هوم‌کا در میان بگذارید. به این ترتیب پاسخی دقیق دریافت خواهید کرد.

تست کرونا در منزل یا آزمایشگاه؟

تست کرونا چگونه انجام می‌شود؟

به طور کلی برای تشخیص، درمان و کنترل کووید-۱۹، پزشکان از سه تست آزمایشگاهی بهره می‎برند: آزمایش PCR، آنتی بادی و اسکن ریه. در این میان باید گفت تست PCR، معتبرترین شیوه برای تشخیص بیماری است.

چگونه باید برای انجام تست PCR در منزل آماده شویم؟

برای انجام تست PCR لازم نیست ناشتا باشید یا رژیم غذایی خاصی را رعایت کنید. همچنین در هر ساعتی از شبانه‎روز می‎توانید برای نمونه دادن اقدام نمایید. برای تست پی سی آر باید از ترشحات بینی یا حلق نمونه گرفته شود. برای این منظور تکنسین آزمایشگاه از یک سواپ پنبه‎ایی استفاده خواهد کرد. طول آن چیزی حدود ۱۵ سانتیمتر بوده و از نظر شکل ظاهری باید گفت دقیقا مانند گوش پاک‎کن است. تکنسین برای نمونه‎گیری سواپ پنبه‎ایی را به انتهای حلق یا بینی هدایت کرده و برای لحظاتی کوتاه آن را به صورت دورانی حرکت خواهد داد. گاهی اوقات برای اینکه نتیجه آزمایش ضریب اطمینان بالایی داشته باشد، نمونه‎گیری به طور همزمان از حلق و بینی انجام می‎شود.

برای انجام تست کرونا در تهران، کرج و مشهد می‎توانید از خدمات هوم‌کا بهره ببرید. این مجموعه پکیج‎های مختلفی را در این زمینه برای مخاطبان خود در نظر گرفته است که از جمله آنها می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

· پکیج پی سی آر و آنتی بادی

· تست پی سی آر پرواز ( خارج از کشور)

· تست آنتی بادی

· تست پی‎سی‎آر ۱۶-۸ ساعته

· تست پی‎سی‎آر ۲۴-۱۶ ساعته

· تست پی سی آر ۴۸-۲۴ ساعته

· تست PCR ویژه شرکت‎ها

برای بهره‎مندی از این خدمات کافی است به سایت هوم‌کا مراجعه کرده و سفارش خود را به صورت رایگان ثبت نمایید.

تست آنتی بادی کرونا چگونه انجام می شود؟

آزمایش آنتی بادی، از دیگر تست‎های آزمایشگاهی است که برای کنترل و پایش کرونا مورد استفاده قرار می‎گیرد. برای انجام این تست نیز نیازی به ناشتا بودن نیست و در هر ساعتی از شبانه‎روز برای انجام آن می‎توانید اقدام نماید. برای این منظور به نمونه خون نیاز است که از ورید بازویی گرفته می‎شود.

تست آنتی بادی قادر به تشخیص بیماری نیست. با استفاده از آن پزشکان می‎توانند تشخیص دهند بیماری در چه مرحله‎ایی قرار دارد. بدن برای مقابله با ویروس از آنتی‎بادی‎های مختلف استفاده می‎کند. اگر سطح آنتی بادی IgM در بدن بالا باشد، یعنی بیماری در مراحل ابتدایی قرار داشته و بدن در حال مبارزه با آن است. سوال مهم این است که چه چیزی باعث این امر شده است: کرونا یا بیماری‎های مشابه؟ به همین دلیل گفته می‎شود این آزمایش در تشخیص کرونا کارایی ندارد.

چنانچه سطح آنتی بادی  IgG بالا باشد، یعنی بیماری در مراحل انتهایی خود قرار داشته و بدن توانسته عامل بیماری را از بین ببرد. در این حالت وضعیت بیمار رو به بهبود است.

در تست سی تی اسکن، وضعیت ریه‎ها مورد بررسی قرار می‎گیرد. اگر بیماری پیشرفت کرده باشد، ریه‎ها دچار فیبروز می‎شوند یعنی دیواره شش‎ها ضخیم خواهند شد. این امر باعث کمبود  اکسیژن شده و در نتیجه بیمار با سرفه‎های خشک مواجه می‎شود.

تست کرونا در منزل یا آزمایشگاه؟

آیا نحوه انجام تست کرونا در منزل با آزمایشگاه متفاوت است؟

نحوه انجام تست کرونا در منزل با آزمایشگاه تفاوت اساسی ندارد. نکته مهم این است که نمونه‎‎ایی عاری از آلودگی در اختیار آزمایشگاه قرار بگیرید. برای این منظور تکنسین هوم کا از تجهیزات پک شده و استریل استفاده خواهد کرد. پس از نمونه‎گیری، نمونه به ظرفی مخصوص منتقل شده و در کوتاه‎ترین زمان به یکی از آزمایشگاه‎های معتبر که مورد تایید وزارت بهداشت است، ارسال خواهد شد.

برای انجام تست کرونا در محل، لازم است بیمار در اتاق یا فضایی مشخص قرنطینه شده باشد. به این ترتیب میزان تماس آن با محیط اطراف به حداقل خواهد رسید. همچنین فرد باید تا دریافت نتیجه آزمایش در قرنطینه بماند و پروتکل‎های بهداشتی را رعایت نماید.

یکی از نکات مهم در انجام تست PCR ، زمان است. اگر این تست خیلی زود انجام شود، احتمالا نتیجه آزمایش منفی کاذب خواهد بود. به طور کلی پیشنهاد می‎شود سه تا پنج روز پس از آخرین تماس با فرد آلوده، اقدام به انجام آزمایش نمایید.

چنانچه با علائم سرماخوردگی مواجه شده‎اید، به مدت ۴۸ تا ۷۲ ساعت وضعیت سلامتی خود را به طور دقیق بررسی نمایید. اگر داروهای رایج در درمان شما موثر نبود و با شدت گرفتن علائم مواجه شدید، لازم است به مراکز درمانی مراجعه کنید.

برای انجام تست کرونا در مشهد، تهران و کرج  می‎توانید با کارشناسان ما در هوم کا تماس بگیرید. برای این منظور کافی است به سایت مراجعه کرده و بر روی دکمه " ثبت رایگان درخواست " کلیک نمایید. پس از آن کارشناسان ما در کوتاه‎ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت. چنانچه در این زمینه به مشاوره نیاز داشته باشید کافی است بر روی دکمه " تماس و مشاوره رایگان" کلیک کنید.

هزینه تست کرونا در منزل و آزمایشگاه

یکی از سوالات مهم در مورد آزمایش کرونا در خانه یا محل، قیمت آن است. به طور کلی باید گفت، قیمت انجام تست کرونا در منزل کمی بیشتر از آزمایشگاه است. چرا که در این حالت تکنسین به محل مورد نظر اعزام می‎شود و به همین دلیل باید هزینه‎ایی بیشتر برای آن در نظر بگیرید. در این حالت به فاکتورهایی نظیر بعد مسافت، تعداد دفعات مراجعه تکنسین به مکان مورد نظر، نوع تست، تجهیزات و ... توجه خواهد شد و براساس آن هزینه نهایی محاسبه می‎شود.

هوم کا شرایطی را برای مخاطبان خود مهیا کرده است که هزینه تست کرونا در منزل با هزینه انجام تست در آزمایشگاه کمترین اختلاف را داشته باشد. در برخی موارد این هزینه حتی کمتر از هزینه آزمایشگاه محاسبه خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره ۰۲۱۹۱۰۲۵۵۹۵ تماس بگیرید. کارشناسان ما به سوالات و ابهامات شما در این زمینه پاسخی روشن و دقیق خواهند داد.  

تست کرونا در منزل یا آزمایشگاه؟

تست کرونا در منزل در چه شهرهایی انجام می‌شود؟

هوم کا خدمات مراقبتی، درمانی و آزمایشگاهی در منزل را در استان‎های تهران، کرج و حومه و همچنین شهر مشهد، به مخاطبان خود ارائه می‎دهد. هدف اصلی این مجموعه حفظ سلامتی شما است. به همین دلیل با متخصصان کارآزموده و با تجربه همکاری دارد. این متخصصان برای پیوستن به خانواده بزرگ هوم‌کا از دو مرحله گزینش با قوانین و مقررات سخت عبور کرده‎اند. به همین دلیل به شما اطمینان می‎دهیم خدمات ارائه شده، از کیفیتی مطلوب برخوردار خواهند بود. در صورتی که در این زمینه مشکلی رخ دهد، هوم‌کا به طور کامل از شما حمایت خواهد کرد. 

** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها:

نظر شما