شناسهٔ خبر: 48037388 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

واکنش ها به حمله هوایی آمریکا به حشد الشعبی + گزارش

ائتلاف سیاسی فتح و برخی حامیان جبه مقاومت در واکنش به حمله شب گذشته آمریکا به نیرو‌های الحشد الشعبی در مرز عراق و سوریه این اقدام را نشانه سرخوردگی آمریکا از رژه مقتدرانه نیرو‌های بسیج مردمی عراق دانست.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
"احمد الاسدی" سخنگوی "ائتلاف فتح" در توییتی نوشت: حمله ظالمانه و تجاوز جنگنده‌های آمریکایی به مواضع نظامی حشد الشعبی در نقاط مرزی عراق و سوریه مجاهدان الحشد الشعبی در تیپ ۱۴ (کتائب سید الشهدا) در القائم (مرز بوکمال) دلیل یاس آن‌ها از منزوی کردن حشد الشعبی بعد از رژه مهیب بود که برگزار شد و ثابت کرد که الحشد نیروی رسمی مدافع عراق و ملت آن در مقابل دشمنان است.

اسدی افزود: خون‌هایی که جاری شد به خشم عراقی‌ها علیه هر متجاوز ستمکاری مبدل خواهد شد. حمله هوایی آمریکا به مناطق غربی عراق چهار شهید و سه زخمی برجای گذاشت.
 

به مناسبت هفتمین سالگرد تشکیل نیرو‌های حشد الشعبی نیرو‌های بسیج مردمی عراق رژه برگزار شد. اولین پیام رژه نیرو‌های الحشد الشعبی زنده نگه داشتن راه شهید سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده لشکر قدس و شهید «ابو مهدی المهندس»، معاون این نیرو اعلام شد.

همچنین "کتائب سیدالشهداء عراق" در واکنش به حمله آمریکا به مواضع حشد الشعبی در مرز عراق و سوریه اعلام کرد که از حالا به بعد وارد جنگ بی امان با اشغالگران آمریکایی شده ایم و بنابر این هواپیما‌های آمریکا در آسمان عراق را هدف قرار خواهیم داد.

در پی تجاوز آمریکا و حمله هوایی به مواضع نظامی در نقاط مرزی عراق و سوریه، کتائب سیدالشهداء نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حادثه شماری از نیرو‌های آن به شهادت رسیدند.

در بیانیه رسمی این گروه آمده که در ساعت ۲ بامداد امروز (دوشنبه ۲۸ ژوئن) جنگنده‌های آمریکایی قرارگاه‌های تیپ ۱۴ الحشد الشعبی در نقاط مرزی عراق و سوریه را هدف قرار داده‌اند که طی آن شماری از رزمندگان به شهادت رسیدند.

در این بیانیه تأکید شده که نیرو‌های این تیپ در آماده‌باش کامل به سر می‌برند و منتظر دستور فرماندهی کل برای پاسخگویی و انتقام گرفتن از این حمله هستند.
 
انصارالله یمن نیز در بیانیه ای جنایت آمریکا علیه الحشد الشعبی را محکوم کرد. در این بیانیه آمده است ما تجاوز آشکار آمریکا در هدف قرار دادن مرز عراق و سوریه را شدیدا محکوم و رد می‌کنیم. حمله آمریکا در چارچوب پشتیبانی هوایی از عناصر جنایتکار وابسته آن، به نام "القاعده" و "داعش" صورت گرفته است. این حملات درستی مسیری را که مردم عراق آن را طی می‌کنند تا به پیروزی بزرگ و اخراج نظامیان آمریکا از کشورشان برسند، تایید می‌کند.

شبکه «الجزیره» هم به نقل از منابع امنیتی عراق خبر داد که ۴ حمله هوایی به منطقه «الحره» در البوکمال سوریه در نزدیکی استان الانبار عراق انجام شده و پس از آن انفجار‌هایی رخ داده که احتمالا ناشی از انفجار انبار‌های سلاح بوده است.

در این حمله هوایی برخی از منازل شهروندان هدف قرار گرفت که در نتیجه آن، یک کودک سوری کشته و سه غیرنظامی دیگر زخمی شدند.

شبکه ABC (ای بی سی) آمریکا نیز به نقل از یک مقام واشنگتن خبر داد که این حملات را جنگنده‌های F-۱۵ و F-۱۶ آمریکایی با موشک‌های نقطه‌زن انجام داده‌اند و افزود که این جنگنده‌ها از پایگاه ستاد مرکزی آمریکا به پرواز درآمده بودند.

پنتاگون بامداد دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت حمله جنگنده‌های خود به مواضعی در منطقه بوکمال در مرز عراق و سوریه را پذیرفت. وزارت دفاع آمریکا در بیانیه خود اعلام کرد جنگنده‌های این کشور به دستور جو بایدن حملات دقیقی را به مواضع شبه نظامیان در بوکمال در مرز سوریه و عراق انجام داده اند.

پنتاگون مدعی شده است که این حملات در پاسخ به حملات شبه نظامیان به پایگاه‌ها و نظامیان آمریکایی مستقر در خاک عراق صورت گرفته است.
<div id="video-display-embed-code_399106" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/820474/399106?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما