شناسهٔ خبر: 48033938 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

کار برای حضور کاراته کای دوپینگی در المپیک‌ توکیو دشوار است اما منتظریم

علی‌نژاد: فدراسیون جهانی ژیمناستیک بر پایه اطلاعات غلط حساس شده و توضیح خواسته/ با استعفای دو عضو هیات‌مدیره استقلال مخالفت شد

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: فدراسیون جهانی ژیمناستیک بر پایه اطلاعات غلط حساس شده و از کمیته ملی المپیک توضیح خواسته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجمع عمومی، عادی و سالیانۀ فدراسیون پزشکی – ورزشی امروز در محل سالن استاد ابوالقاسم فارسی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد.

مهدی علی نژاد معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در پایان این مجمع در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جامعه پزشکی – ورزشی در سال کرونایی گذشته عبادت بزرگی انجام داده و روسفید از این میدان بیرون آمده. دوستان فدراسیون علاوه بر کارها عمومی، فعالیت‌های ویژ‌ه‌ای داشتند و علت سرپا شدن ورزش ایران در سال ۱۳۹۹، همین فدراسیون پزشکی - ورزشی بود. این جامعه کار سترگی انجام داد که با شرایط پاندمی کرونا ادامه‌دار نیز خواهد بود. در حوزه‌های قهرمانی هم توانستیم اردوهای تیم‌های ملی را با کمک این فدراسیون برپا کنیم و قدر جامعه پزشکی – ورزشی در سال اخیر بیش‌تر دانسته شد. در حوزه المپیک خدمات خوبی ارائه شد و کار دوپینگ هم زمین نماند. امیدوارم در سال ۱۴۰۰ با واکسیناسیون سراسری به پایان شیوع بیماری کرونا برسیم.

وی با اشاره به سهمیه های کسب شده گفت: به‌طور کلی تعداد سهمیه‌های‌مان علی‌رغم مشکلات کرونایی و اقتصادی در این دوره رکورد شکست. این موضوع یک موفقیت بزرگ بوده و رکورد تعداد سهمیه بانوان هم در تاریخ ورزش ایران با ۱۰ سهمیه شکسته شد. تا ۱۰ تیرماه هم صبر می‌کنیم تا حداقل یک سهمیه دیگر هم در دوومیدانی و دوچرخه‌سواری افزوده شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان درباره داستان دوپینگ کاراته کای ایران بیان کرد: درباره دوپینگ صورت گرفته، نمی‌دانم چه اصراری وجود دارد. سهمیه‌های تکواندوی ما در کاروان المپیکی نبوده اما ورزشکار المپین کاراته علی‌رغم تاکیدات ما غفلتی داشته و خطایی انجام داده. پزشکانی که در حوزه ورزش نباشند، اطلاعاتی درباره مسئله دوپینگ ندارند که این موضوع باعث مثبت شدن تست وی شد. ITA برای ایشان جریمه‌ای درنظر گرفته که موجب اعتراض فدراسیون کاراته کشورمان شده. کار برای حضور وی در المپیک‌ ۲۰۲۰ توکیو دشوار است اما منتظریم.

وی در پاسخ به این سئوال که عدم پیام تبریک به قهرمان ژیمناستیک ناشی از اختلافات با این فدراسیون است گفت: مسابقات جهانی برای کوالیفای المپیک ژیمناستیک بوده که توسط آقای کیخا به مدال طلا رسیدیم. برای ورلدکاپ‌ها معمول نیست که پیام تبریک بدهیم و نباید اشتباه بکنیم. اگر سهمیه‌ای به‌دست می‌آمد، تبریک هم می‌گفتیم. به همه فدراسیون ژیمناستیک جهت اعزام‌ها کمک شد و نگاه حمایتی داشته‌ایم.

علی نژاد درباره اختلافات موجود با این فدراسیون تاکید کرد: بر اساس نامه بازرسی کل کشور تخلفاتی درباره خانم اینچه‌درگاهی وارد شده بود. برخی‌ها به دروغ این موضوع را به وزارت‌خانه مربوط می‌کنند که به ما مربوط نیست و قوه قضائیه در این بحث دخالت و ورود داشته. اطلاعات غلط باعث شده که فدراسیون جهانی حساس شود و از کمیته ملی المپیک کشورمان توضیحاتی بخواهد. عجله‌ای برای برگزاری انتخابات نداریم و به نفع ورزش ژیمناستیک ایران باشد.

وی درباره انتخابات دوچرخه سواری و به رسمیت نشناختن رئیس جدید توسط فدراسیون جهانی گفت: هیچ نامه‌ای به ما نزده‌اند، شیطنت‌هایی از داخل صورت گرفته. مجمع هیچ مشکلی نداشته و طبق اساس‌نامه برگزار شده. اقداماتی ضدامنیت ملی زخ داده که امیدوارم نهادهای امنیتی به ماجرا ورود کنند. کمیته بین‌المللی المپیک انتخابات فدراسیون دوچرخه‌سواری را تایید کرده و مشکلی وجود ندارد.

علی نژاد درباره استعفای دو عضو هیات مدیره استقلال پاسخ داد: با استعفای دو عضو هیات‌مدیره باشگاه استقلال نیز توسط وزارت ورزش‌وجوانان مخالفت شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما