به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، هادی ابراهیمی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت:در مرحله سوم طرح توسعه مشاغل خانگی که همان اتصال به بازار است، متقاضیان از سوی پشتیبانان فعال در رشتههای شغلی مدنظر، آموزشهای تخصصی و شغلی مورد نظر را طی میکنند تا با تولید محصولات باکیفیت مشکلات مربوط به اتصال به بازار فروش رفع شود.
ابرهیمی با اشاره به اینکه مشکل فروش محصولات و پیدا کردن مشتری، یکی از دغدغههای همیشگی برخی از تولیدکنندگان و فعالان مشاغل خانگی است، گفت: دغدغه اصلی اجرای این طرح در استان، اتصال به بازار و شکلدهی بازارهای فیزیکی است که با ارایه آموزشهای تخصصی، این مشکل برطرف میشود.
او با اشاره به لزوم توسعه بخش فروش مشاغل خانگی در فضای مجازی، گفت: با شیوع بیماری کرونا، فروش اینترنتی افزایش یافته و متقاضیان بدون در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی و سواد رسانهای، میتوانند محصولات مورد نظر را سفارش دهند.
مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای توسعه مشاغل خانگی و حمایت از فعالان این بخش، طرح ملی توسعه مشاغل خانگی را در دستور کار قرار داده و در دوران کرونا با رویکرد ویژهای به اجرای این طرح پرداخته است.
ابراهیمی افزود: اجرای این طرح در سه فاز پیشبینی شده که فاز اول شناسایی و اولویتبندی مزیت، ظرفیت و پتانسیلهای اشتغال در حوزه مشاغل خانگی است، فاز دوم به توانمند سازی متقاضیان از طریق مشاوره، راهنمایی، استعدادسنجی، بهرهگیری از آموزشهای کوتاهمدت کارآفرینی، شناخت بازار و مسائل مالی و فاز سوم به تعامل با فعالان عرصه فروش محصولات مشاغل خانگی، اتصال به بازار و ارتباط با برندهای معروف بازار فروش میپردازد.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/ا
نظر شما