شناسهٔ خبر: 48031676 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

قصور سازمان محیط زیست و راننده باعث بروز حادثه اتوبوس حامل خبرنگاران/ استفاده از خودرو از رده خارج شده دلیل واژگونی

سرهنگ عین الله جهانی، معاون اجتماعی و فرهنگی پلیس راهور از دلایل واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران در ارومیه و سربازان معلم در یزد گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ عین الله جهانی، معاون اجتماعی و فرهنگی پلیس راهور با حضور در برنامه صبحگاهی «در انتهای الوند» در روز دوشنبه ۷ تیرماه، پیرامون موضوع واژگونی اتوبوس خبرنگاران و سربازان معلم که به تازگی در استان ارومیه و یزد رخ داد و منجربه فوت دو تن از خبرنگاران شد و ۴ تن از سربازان شد، بیان کرد: از اتفاق پیش آمده بسیار متاسف و متاثر هستیم. پیرامون تصادف پیش آمده، فرمانده ناجا سردار اشتری به پلیس راهور دستور دادند که فورا کمیته ای تشکیل شود که اولین جلسه آن روز جمعه تشکیل شد.

وی ادامه داد: سپس بررسی های کلی با تکیه بر گزارش اولیه تصادفات از صحنه و کارشناسات تصادفات و گزارش روسای پلیس راه های استان آذربایجان غربی و یزد به مراجع مختلف از جمله مراجع قضایی، آغاز شد.

تیم های کارشناسی متخصص از نظر فنی و کارشناسی تصادفات و هم از لحاط مکانیکی به محل حادثه اعزام شدند و موضوع را به طور جزئی بررسی کردند.

او با اشاره به دلیل تصادف پیش آمده اتوبوس حامل خبرنگاران، بیان کرد: با بررسی های به عمل آمده مشخص شد که سازمانی که برای مراسم از خبرنگاران دعوت به عمل آورده بود، از یک دستگاه اتوبوسی استفاده کرده که این اتوبوس از اردیبهشت ۱۴۰۰ از مجموعه ناوگان حمل و نقل خارج شده و در اختیار کارخانه سیمان ارومیه قرار دارد که وظیفه جابه جایی کارگران صنعت سیمان را برعهده داشته است.

جهانی اضافه کرد: سازمان دعوت کننده، دو دستگاه اتوبوس را درخواست می کنند و یکی از این دو دستگاه دچار سانحه می شود. اولین قصور این حادثه از سمت راننده اتومبیل بوده که نباید این سفر را عهده دار می شد و دوم سازمان دعوت کننده که باید با هماهنگی سازمان حمل و نقل از اتوبوس های ایمن استفاده می کرد. مسیر این راه پر ازپیچ و خم است و عرض کمی دارد و باید از وسیله نقلیه ایمن استفاده می‌ شد که قصور مسئولان سازمان در عدم انتخاب وسیله ایمن بسیار موثر بوده است.

وی با اشاره به نبستن کمبرند ایمنی مسافران داخل اتوبوس، بیان کرد: برخی از سرنشینان اتوبوس کمربند ایمنی نبسته بودند و این موضوع هم در بروز این اتفاق تلخ موثر بود.

معاون اجتماعی و فرهنگی پلیس راهور درباره حادثه پیش آمده برای سربازان معلم در شهر یزد نیز عنوان کرد: اتوبوسی که از زاهدان حرکت می کند به آباده شیراز می رسد و در مسیر پیش آمده به دلیل نقص فنی و نا آشنایی راننده با مسیر پر شیب، متاسفانه حادثه می شود و سه نفر از سربازان و یک نفر از افراد نظامی در این اتوبوس و یک نفر از رانندگان حاضر در اتومبیل پارک شده در خیابان به دلیل برخود اتوبوس با اتومبیل سرنشین، فوت می کنند.

او در پایان بیان کرد: در این حادثه هم دو دلیل باعث بروز حادثه شد که یکی از آن ها بی مبالاتی راننده وسیله نقلیه به دلیل اشراف به عیب مستمر اتوبوس و استفاده از آن و دوم اجازه مسافرگیری با چنین وسایلی از رده خارج شده ای توسط مدیرعامل و مدیر فنی شرکت مربوطه بوده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما