شناسهٔ خبر: 48030132 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

با رشد ۵۲۶۱ واحدی شاخص کل؛

بورس در جدال بین عرضه و تقاضا مثبت ماند/ ارزش معاملات تالار شیشه‌ای در مرز ۲۲ هزار میلیارد تومان

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز و در تقابل فروشندگان و خریداران با ۵۲۶۱ افزایش در ارتفاع یک میلیون و ۲۴۳ هزار واحد ایستاد و ارزش کل معاملات بازار سهام به بیش از ۲۱ هزار و ۸۹۵ میلیارد تومان رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بازار سرمایه امروز معاملات خود را با متعادل و گرایش به مثبت آغاز کرد؛ و اکثر گروه‌ها با تعادل میان خریداران و فروشندگان افت قیمت را تجربه کردند.

شاخص کل بورس در روز میانی هفته در حالی به روند  صعودی خود ادامه داد که شاخص هم وزن نزولی شد. ارزش و تعداد معاملات نسبت به دو روز نخست هفته جاری با رشد قابل توجهی همراه بود؛ البته بازار امروز هم مانند روز گذشته شاهد جدال بین عرضه و تقاضا بود اما زور خریداران باعث شد شاخص کل و شاخص فرابورس ایران مثبت بماند.

 

معامله گران در بازار سرمایه (بورس و فرابورس) امروز بیش از یک میلیون و ۵۳۱ هزار معامله انجام دادند و مالکیت بیش از ۱۰ میلیارد و ۵۳۵ میلیون سهم و اوراق مالی دست به دست شد.

ارزش معاملات بازار سهام به بیش از ۲۱ هزار و ۸۵۹ میلیارد تومان رسید؛ البته ارزش معاملات خرد در حدود ۶۹۷۵ میلیارد تومان بود.

حقیقی‌ها در روز جاری نیز بیش از ۱۰۱ میلیارد تومان پول وارد بازار کردند.

 

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با ۵۲۶۱ واحد افزایش در ارتفاع یک میلیون و ۲۴۳ هزار و ۷۴۷ واحد قرار گرفت؛ اما شاخص هم وزن ۱۱۶ واحد منفی بود و به ۳۸۲ هزار و ۲۵۰ واحد رسید.

معامله گران در بورس بیش از ۸ میلیارد و ۵۴۱ میلیون سهم و اوراق مالی ار در قالب یک میلیون و ۱۴۴ هزار معامله و به ارزش ۶۲۴۰ میلیارد تومان دادوستد کردند.

نمادهای سرمایه گذاری تامین اجتماعی، معدنی و صنعتی چادرملو، بانک تجارت، بانک ملت و پتروشیمی جم با بیشترین اثر مثبت در رشد بورس بیشترین نقش را داشتند و در مقابل نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس و پالایشگاه اصفهان با بیشتر اثر منفی مانع رشد بیشتر شاخص شدند.

 

شاخص کل فرابورس ایران هم با ۳۱ واحد افزایش عدد ۱۷ هزار و ۷۹۹ واحد را ثبت کرد.

معامله گران در فرابورس بیش از یک میلیارد و ۹۹۴ میلیون سهم و اوراق مالی را در ۳۸۷ هزار نوبت و به ارزش ۱۵ هزار و ۶۱۹ میلیارد تومان معامله کردند.

نمادهای سرمایه گذاری صبا تامین، فولاد هرمزگان جنوب و صنعتی مینو بیشترین اثر مثبت و نمادهای ‍پلیمر آریاساسول، آ. س. پ، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و پتروشیمی تندگویان بیشترین اثر منفی را روی شاخص فرابورس گذاشتند. 

 
انتهای پیام
 

نظر شما