شناسهٔ خبر: 48029799 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سخنگوی الکاظمی: حمله آمریکا نقض آشکار حاکمیت عراق است

بغداد-ایرنا-سرتیپ یحیی رسول سخنگوی مصطفی الکاظمی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق و نخست وزیر این کشور در بیانیه ای اعلام کرد حمله جنگنده های آمریکا به مرزهای عراق و سوریه که منجر به جان باختن ۴ نیروی حشدالشعبی شد نقض آشکار حاکمیت عراق است.

صاحب‌خبر -

سخنگوی فرمانده نیروهای مسلح عراق با محکوم کردن این اقدام تجاوزکارانه آمریکا افزود: حمله شب گذشته آمریکا به پایگاهی در مرزهای عراق و سوریه بر مبنای همه میثاق های بین المللی، نقض آشکار حاکمیت عراق و امنیت شهروندان عراقی است.

سخنگوی مصطفی الکاظمی افزود: عراق مجددا این امر را که خاکش عرصه ای برای تسویه حساب ها و واکنش ها باشد رد می کند و حق خود را در حفظ حاکمیت محفوظ می داند.

یحیی رسول خواستار «آرامش و پرهیز از تنش در همه اشکال آن» شد و افزود: عراق تحقیقات و تدابیر و تماس های لازم را در همه سطوح برای ممانعت از چنین نقض هایی به عمل خواهد آورد.

در پی تجاوز آمریکا و حمله هوایی بامداد دوشنبه به مواضع نظامی در نقاط مرزی عراق و سوریه، کتائب سیدالشهداء با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حادثه شماری از نیروهای آن به شهادت رسیدند.

این گروه مقاومت عراقی اسامی شهدا را حسین علی عبد الحسین صالح البیضانی، کرار سعد حمدان جلوب المحمداوی، کرار عبدالعزیز زینل الشبکی، محمد رومی ماجد محاسن الفرطوسی اعلام کرد.

در بیانیه رسمی این گروه آمده که در ساعت ۲ بامداد امروز (دوشنبه ۲۸ ژوئن) جنگنده‌های آمریکایی قرارگاه‌های تیپ ۱۴ الحشد الشعبی در نقاط مرزی عراق و سوریه را هدف قرار داده‌اند که طی آن شماری از رزمندگان به شهادت رسیدند.

در این بیانیه تأکید شده که نیروهای این تیپ در آماده‌باش کامل به سر می برند و منتظر دستور فرماندهی کل برای پاسخگویی و انتقام گرفتن از این حمله هستند.

ائتلاف سیاسی فتح در واکنش به حمله شب گذشته آمریکا به نیروهای الحشد الشعبی در مرز عراق و سوریه این اقدام را نشانه سرخوردگی آمریکا از رژه مقتدرانه نیروهای بسیج مردمی عراق دانست.

احمد الاسدی سخنگوی ائتلاف فتح در توییتی نوشت: حمله ظالمانه جنگنده های آمریکایی به مجاهدان الحشد الشعبی در تیپ ۱۴ (کتائب سید الشهدا) در القائم (مرز بوکمال) دلیل یاس آنها از منزوی کردن حشد الشعبی بعد از رژه مهیب بود که برگزار شد و ثابت کرد که الحشد نیروی رسمی مدافع عراق و ملت آن در مقابل دشمنان است.

اسدی افزود: خون هایی که جاری شد به خشم عراقی ها علیه هر متجاوز ستمکاری مبدل خواهد شد.

نظر شما