شناسهٔ خبر: 48029404 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

گرامیداشت شهدای هفتم تیر در گلزار شهدای تبریز

مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر با غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدا در تبریز برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، حجت الاسلام عالی استاد حوزه‌های علمیه تبریز در مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر گفت: حادثه هفتم تیر سال ۶۰ یکی از اتفاقات تاثیرگذار در تثبیت انقلاب اسلامی است و اوج احساسات و جریانات انقلاب اسلامی در این سال است و اگر به جریانات سال ۶۰ دقت کنیم می‌بینیم که چه تلاطم و توفان‌هایی را پشت سرگذاشته ایم و به برکت ولایت فقیه به ثبات رسیدیم.

حجت الاسلام عالی افزود: شخصیت شهید بهشتی فوق العاده بود، شهید بهشتی در کلاس درس نیز فوق العاده بود، واقعا فقیه نواندیش، به روز، مسلط به مسائل جدید و اقتضائات زمان بود.

او خاطرنشان کرد: همان گونه که امام خمینی گفتند شهید بهشتی یک ملت بود و این دیدگاه در خصوص آیت الله شهید بهشتی ناشی از جامعیت علمی و مظلومیت او بود که مظلوم زیست و خار چشم دشمنان بود.

این استاد حوزه ادامه داد: کسانی که جریانات دهه ۶۰ را به یاد دارند می‌دانند که دشمن شخصیت شهید بهشتی را که بسیار برجسته بود بهتر شناخته بود و می‌دانست چه تاثیری در نظام اسلامی دارد برای همین او را از بین بردند.

او اضافه کرد: دشمن به همین دلیل ترور شخصیت‌های نظام را شروع کرد، تمام تفکر منافقان درباره شهید بهشتی همان تفکر آمریکایی‌ها بود، این‌ها برای ما تجربه است، باید هوشیار باشیم مبادا نفاق جدید با لباس و شکل جدید آن حادثه‌ها را برای ما تکرار کند.

حجت الاسلام عالی گفت: شهید بهشتی در چندین جبهه در مقابل دشمن جنگ می‌کرد در اصول خود پابرجا بود برای همین خار چشم دشمنان شد.

او تصریح کرد:  شهید بهشتی با شهادتش جان دیگری به انقلاب بخشید و چهره نفاق را آشکار کرد، در جبهه‌ها شور دیگری ایجاد شد و رزمندگان ما توانستند آن حماسه‌ها را ایجاد کنند. این‌ها تاریخ انقلاب اسلامی است و باید آن‌ها را بازخوانی کنیم.

حجت الاسلام اسکندری سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی هم ضمن گرامیداشت شهدای هفتم تیر گفت: ۳۸ عنوان برنامه از ششم تا دوازدهم تیر ماه در تبریز پیش بینی شده و از مهمترین برنامه‌های این هفته بازخوانی حقوق بشر و جنایات آمریکایی برای تبیین و تشریح جنایات آمریکا است که می‌تواند نقش تاثیرگذار و بسزایی درباره شناخت توطئه استکبار در افکار عمومی ایجاد کند.

انتهای پیام/ک

نظر شما