در حالی که چند روز پیش رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس به یکی از خبرگزاری ها گفت «هر کس را که دستاندرکار واردات کامیونهای دست دوم اروپایی است، چه رئیس جمهور باشد چه وزیر، به دستگاه قضایی معرفی میکنیم»، رانندگان، کامیونداران و فعالان بخش حمل و نقلی کالا می گویند خودروهای سنگین سه سال کار کرده اروپایی از کامیون های صفر غیر اوپایی عملکرد بهتری دارند.
به گزارش تین نیوز، در این زمینه برخی رانندگان با طرح این ادعا که خودروسازان داخلی از کامیون های چینی سود چندصد درصدی کسب می کنند، می گویند: شاید برخی مسئولان و سازمان ها نیز از این سودها بهره مند هستند که مانع واردات کامیون های دست دوم اروپایی می شوند.
بیشتر بخوانید:
رانندگان همچنین با طرح این پرسش که چرا مسئولان به خواسته رانندگان کامیون به عنوان کاربران اصلی وسیله نقلیه توجه نمی کنند، می گویند: یک نفر به گوش مسئولان برساند ما رانندگان بر اساس تجربه خود، کامیون های پنج سال کارکرده اروپایی را به کامیون های چینی صفر ترجیح می دهیم.
برخی رانندگان هم با انتقاد از این دیدگاه عزت اله اکبری رئیس کمیسیون صنایع مجلس که واردات کامیون را خیانت به کشور دانسته است، گفتند: مونتاژ کردن خودروهای چینی و غالب کردن آن به مردم به قیمت خودروهای اروپایی خیانت نیست؟
رانندگان می گویند: فروش خودروهای به اصطلاح تولید شرکت های داخلی به علت نامرغوب بودن اجزا و قطعات و مونتاژ ماشین های بی کیفیت چینی و هدر دادن جان و مال مردم و سرمایه های کشور خیانت به مردم است نه واردات کامیون های اروپایی با کیفیت.
به گزارش تین نیوز، رانندگان و کامیون داران همچنین می گویند، آنهایی که مدعی عدم صرفه اقتصادی کامیون های سه سال کار کرده هستند، کاش می گفتند تردد کامیون های بالای ۴۰ سال صرفه اقتصادی دارد؟
آنان می پرسند چرا بعضی افراد در جهت خواسته ها و منافع مافیای مونتاژ کارهای چینی حرف می زنند و تصمیم می گیرند؟