شناسهٔ خبر: 48027457 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

به دستور رییس جمهور؛

افتتاح نمایشگاه دائمی محصولات صادراتی «ایران‌ساخت»

خانه نوآوری و صادرات فناوری به عنوان شعبه مرکزی خانه‌‎های نوآوری و فناوری در کشور‌های هدف صادراتی، با دستور رییس جمهور در محل نمایشگاه بین‎‌المللی تهران کار خود را آغاز کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از معاونتعلمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از اهداف بلند مدت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طی این چند سال، توسعه بازار جهانی شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق بود و برای تحقق این هدف راه‌کار‌های مختلفی اجرایی کرده است. یکی از این کارها، ایجاد خانه‌های نوآوری و صادرات فناوری است که در دیگر کشور‌ها راه اندازی شده است تا محلی شود برای ورود محصولات فناورانه ایرانی به بازار‌های جهانی.

این خانه‌ها با حمایت مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در کشور‌های کنیا، سوریه، چین و روسیه ایجاد شده‌‎اند و امروز شعبه مرکزیآن که هاب این مراکز است زیر نظر معاونت علمی و فناوری در تهران دایر شده است.

هدف چیست؟

هدف از راه‌‎اندازی خانه‌های نوآوری و صادرات فناوری در کشور‌های مختلف، ایجاد شبکه‎‌ای از مراکز ارائه خدمات جهت توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان است. همچنین از دیگر اهداف تعیین شده برای این کار می‌توان به «ارتقای زیرساخت‌های سخت‎ افزاری تجاری‌سازی و صادرات فناوری‌های دانش‌بنیان از قبیل شوروم کالا‌ها و دستاورد‌های دانش‎‌بنیان و خلاق، تامین فضای کار اختصاصی، فضای کار اشتراکی و اتاق‎‌های جلسات رودررو»، «ارائه خدمات نرم‌‎افزاری شامل تحقیقات بازار، بازاریابی، اخذ استاندارد‌ها و مجوز‌های فروش»، «حمایت از توسعه بازار خارجی شرکت‌های دانش‌بنیان در کنار توسعه بازار داخلی» و «به‌کارگیری و تعامل موثر با کارگزاران صادراتی، شرکت‌های مدیریت صادرات و EMC ها» اشاره کرد.

«تسهیل فرآیند صادرات شرکت‎‌های دانش‎‌بنیان و خلاق»، «شتابدهی توسعه بازار بین‌المللی» و «معرفی توانمندی تولیدات داخلی در بازار‌های بین‌‎المللی» نیز ماموریتی است که برای این خانه‌ها تعریف شده است.


ماموریت خانه نوآوری و صادرات فناوری



خانه نوآوری و صادرات فناوری تهران به دنبال «پذیرش هیات‎‌های خارجی و معرفی محصولات»، «برگزاری رویداد‌ها و نشست‌های تخصصی و رودرو صادراتی با مشتریان خارجی» و «ارائه خدمات تجاری‎سازی صادراتی به شرکت‌های دانش‌‎بنیان و خلاق» است.

این خانه در ۳۵۰۰ متر مربع در سه طبقه راه‌اندازی شده است و ۴۰۰ شرکت با ۸۰۰ محصول در آن حضور دارند. محصولاتی در حوزه ماشین‎‌آلات و تجهیزات، برق و مخابرات، حمل و نقل، آب و انرژی، کشاورزی و صنایع غذایی، خانه و شهر هوشمند، مواد پیشرفته، صنایع فلزی، تجهیزات پزشکی، دارو و سلامت، سیمولاتورها، صنایع خلاق شامل آی تی و نرم افزار، انیمیشن، صنایع دستی، گیم و اسباب بازی و سایر صنایع فرهنگی.

نظر شما