شناسهٔ خبر: 48025046 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

رونمایی فدراسیون هندبال از البسه جدید تیم ملی بانوان/ پاکدل: سرمربی تیم ملی مردان به زودی معرفی می‌شود

فدراسیون هندبال از پیراهن تیم ملی هندبال بانوان برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا رونمایی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فدراسیون هندبال امروز ۷ تیر در اردوی تیم ملی و در حضور اصحاب رسانه از پیراهن تیم ملی هندبال زنان رونمایی کرد.  مسابقات قهرمانی زنان آسیا شهریور ۱۴۰۰ به میزبانی کره جنوبی برگزار می‌شود و دومین مرحله از اردوهای تیم ملی از از شنبه پنجم تیر آغاز شده است.

علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال در اردوی تیم ملی هندبال زنان اظهار داشت: اینکه چه اتفاقی افتاد که تصمیم گرفتیم در هندبال قهرمانی آسیا شرکت کنیم شاید به بخشنامه ای بر گردد که یک ماه پیش از سوی کنفدراسیون آسیا ارسال شد و استراتژی فدراسیون در هندبال زنان را تغییر داد. بنا بود در بخش پشتوانه سازی و تیم های پایه اقدام کنیم و از بزرگسالان در راستای ارتقای سطح فنی تیم های پایه استفاده کنیم اما برنامه تغییر کرد و با درخشش کره و ژاپن در جهان سهمیه آسیا منوط به حضور ۱۲ تیم به ۶ سهمیه رسید. علی رغم اینکه در برنامه و بودجه ۱۴۰۰ این اعزام را پیش بینی نکرده بودیم اما حتی اگر یک درصد شانس وجود داشته باشد که نتیجه حاصل شود تصمیم گرفتیم این شانس را از دختران نگیریم.
 
وی در ادامه افزود: شاید کمتر پیش بیاید که سهمیه آسیا برای جهانی ۶ تیم باشد. البته تیم‌های قوی آسیا همچون کره جنوبی، ژاپن، قزاقستان و حتی ازبکستان از ما فاصله گرفته‌اند. ما به کادر فنی اعتماد داریم و امیدوارم همه توان خود را بگذارید تا بهترین نتیجه کسب شود. ما قرار شد بخشی از هزینه‌های تیم ملی را به عهده اسپانسر بگذاریم که تیم اشتاد سازه را به عنوان اسپانسر تیم ملی انتخاب کردیم. امروز هم اعلام رسمی حامی مالی است.
 
پاکدل بیان کرد : با توجه به اینکه لباس قبلی تیم ملی با توجه به‌ شرایط پوششی ایراداتی داشت، با حمایت نایب رئیس بانوان آن را تغییر دادیم و فکر می‌کنم بخش زیادی به مسائل فنی هم کمک کند. برای همه آرزوی موفقیت می‌کنم. امیدوارم حضور پرقدرت شما برای ادامه راه هندبال کشور شروع خوبی باشد.
 
رئیس فدراسیون هندبال در خصوص حضور دو بازیکن روس در اردو اذعان داشت: با توجه به سابقه و تجربه ای که در تورنمنت های بزرگ دارند با در خواست کادر فنی به کمک تیم ملی آمده اند و به عنوان مهمان در این اردو حضور دارند. از کمک های این دو در اردوی تیم ملی استفاده می‌شود. اگر حضور در جهانی محقق شود یک افق و دریچه جدید برای هندبال بانوان در کشور باز خواهد شد. البته کار سختی داریم و باید با حریفان قدرتمندی بجنگیم اما تمام توان خود را به کار می‌گیریم.  
 
وی در خصوص حضور مربیان تیم‌های پایه در کادر بزرگسالان عنوان کرد: ما زمان کمی داشتیم و در این فاصله تنها تصمیم و بهترین تصمیم همین بود. شافعیان و قانع سرمربیان تیم‌های اول و دوم لیگ بودند به همین دلیل در تیم ملی بزرگسالان حضور دارند، از طرفی هنوز برنامه نوجوانان و جوانان مشخص نیست. با توجه به سابقه آقای رزمگر و اینکه او در چند مسابقه حضور داشته و با بانوان آشنایی دارد او را کنار تیم ملی گذاشتیم.
 
رئیس فدراسیون هندبال در پاسخ به این سوال که آیا حضور ۱۲ تیم در این مسابقات قطعی شده است، گفت: به صورت رسمی اعلام نشده ولی با ارتباطاتی که داشتیم با ایران ۱۲ تیم هستند ولی اینکه بیشتر شدند یا نه را نمی‌دانم.
 
وی در خصوص معرفی سرمربی تیم ملی هندبال مردان تاکید کرد: به امید خدا سرمربی تیم ملی هندبال مردان اگر به جمع بندی نهایی برسیم ۱۵ یا ۱۶ تیر یا اواخر هفته آینده نهایی می‌شود و قرارداد می‌بندیم و بعد از عقد قرارداد اردوهای تیم ملی با توجه به نظر سرمربی آغاز خواهد شد.
 
حسامی، مدیرعامل اشتادسازه نیز در این مراسم گفت: در باشگاه از روز اول که ورزش بانوان را پیگیری کردیم دنبال آورده اقتصادی نبودیم بلکه احساس دین به ورزش بانوان داشتیم. سعی کردیم تغییراتی ایجاد کنیم و حمایت فدراسیون را هم داشته باشیم. دو بازیکن روس هم داشتیم که رزومه خوب و مدرک مربیگری داشتند. ما فقط دنبال توسعه هندبال بانوان هستیم.
 
وی در خصوص اینکه پیش از این اعلام کرده بود مربی خارجی برای تیم جوانان استخدام خواهد کرد، تاکید کرد: مربی خارجی با این شرایط در ایران حاضر نمی‌شود و از راه دور هدایت می‌کنند. الان دو بازیکن روس با مدرک مربیگری داریم. شما می‌بینید در فوتبال هم بازیکنان وارد مربیگری می‌شوند و به تیم‌ها کمک می‌کنند مانند ژاوی.
 
انتهای پیام/

 

نظر شما