شناسهٔ خبر: 48020380 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس دادگستری: ۱۱ هزار پرونده در دستگاه قضایی عنبرآباد مختومه است

جیرفت - ایرنا - رئیس دادگستری شهرستان عنبرآباد گفت: حدود ۱۱ هزار پرونده وارد دستگاه قضایی این شهرستان شده که تقریبا تمام آنها مختومه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، ابوذر داوریان شبانگاه یکشنبه در نشستی به مناسبت هفته قوه قضائیه افزود: شهید بهشتی شخصیتی بزرگ داشت و اسوه تدیّن و تعقل، میانه‌روی و عدالت و عالمی مجاهد و نظریه‌پرداز بود که برای دستگاه قضایی یک افتخار محسوب می‌شود به طوری که امام راحل (ره) در مورد ایشان فرمودند، "بهشتی یک ملت بود".

وی عنوان کرد: حرفه قضاوت بسیار دشوار و پر مخاطره است زیرا تشخیص حق از باطل و راست از دروغ در این بخش بسیار دشوار است.

داوریان افزود: حدود ۴۰ درصد پرونده‌ها در شورای حل اختلاف شهرستان عنبرآباد به صلح انجامیده است و درخواست می‌ شود هر کسی می‌تواند در این زمینه کمک کند به یاری دستگاه قضایی بشتابد.

رئیس دستگاه قضا در عنبرآباد بیان کرد: سال گذشته ۲۴ فقره مجازات جایگزین حبس در این شهرستان انجام شده که جا دارد در سال جدید بیش از این مقدار دنبال شود.

وی عنوان کرد: ملاقات پرسنل دادگستری به صورت چهره به چهره با تمام زندانیان به تعداد پار نوبت به صورت مرتب انجام و درخواست‌های زندانیان بررسی می‌شود و بستر ارتباط الکترونیک نیز محیا شده است که در این شرایط سخت کرونا اقدامی خوب است.

رئیس دستگاه قضایی عنبرآباد خاطر نشان کرد: کمک معیشتی به خانواده‌های زندانیان در دستور کار دستگاه قضایی است که جا دارد خیرین محترم به کمک ما بیایند.

وی افزود: جلوگیری از تعطیلی سه معدن، نظارت بر بازار، برخورد با جرایم خشن در دستور کار دستگاه قضایی است.

داوریان بیان کرد: در املاک روستایی هزار و ۵۰۰ رأی به صدور مالکیت انجام شده که کمک خوبی به جامعه است.

وی عنوان کرد: گاهی مردم در این شهرستان رغبتی به رسمی کردن معاملات ندارند و این مشکلی اساسی است زیرا حتما باید املاک را ثبت کرد.

رئیس دادگستری عنبرآباد گفت: یک نیروی ما در پزشکی قانونی تنها ۲ هزار و ۱۳۲ مورد معاینه پزشکی قانونی که تعداد هزار و ۳۹۹ را برای اولین بار بوده انجام داده است.

نظر شما