شناسهٔ خبر: 48016680 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هنیه: متعهد به حق بازگشت آوارگان فلسطینی به وطن هستیم

تهران – ایرنا- اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس یکشنبه شب در بدو ورود به لبنان گفت: جنبش حماس به حق بازگشت آوارگان فلسطینی و مخالفت با اسکان دائمی در وطن جایگزین متعهد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی لبنان، هنیه این سخنان را در بدو ورود خود به فرودگاه بیت و در کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به خبرنگاران بیان کرده است.

وی در خصوص اهداف سفرش به لبنان افزود: این سفر در چارچوب بهره برداری از پیروزی اخیر مقاومت در جنگ شمشیر قدس صورت می‌گیرد.

رییس دفتر سیاسی جنبش حماس اظهار کرد: سفر به لبنان همواره از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چرا که این سفر فرصت مناسبی را علاوه بر دیدار با رهبران گروه‌های فلسطینی ونیروهای مقاومت و احزاب و تشکل‌های لبنانی با مسؤولان این کشور شامل رییس جمهوری،رییس پارلمان و نخست وزیر را فراهم کرده می‌کند.

هنیه گفت در این سفر موضوعات مورد اهتمام مشترک میان فلسطین و لبنان شامل روابط دوجانبه، چگونگی هماهنگی وتوسعه آن ومنطبق بر منافع دو کشور و دوملت برادر و نیز تحولات سیاسی برآمده از پیروزی در جنگ سیف القدس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رییس دفتر سیاسی جنبش حماس همچنین اعلام کرد که همچنین در خصوص اقدامات و تجاوزات مستمر اسرائیل که در قدس و دیگر اراضی اشغالی ادامه دارد در کنار تاکید بر اصول ملت فلسطین به ویژه حق بازگشت و مخالفت با اسکان دائمی در وطن جایگزین مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

وی در پایان تصریح کرد: این اصول سیاسی استوار در ادبیات جنبش حماس و ملت فلسطین و گروه‌های مقاومت کاملا با ادبیات دولت و مردم لبنان با یکدیگر همخوانی دارد.

هنیه که سفر دوره‌ای خود را اوایل ماه میلادی جاری آغاز کرده است، ساعتی پیش در راس یک هیأت بلند پایه متشکل از رهبران این جنبش وارد بیروت شد.

برچسب‌ها:

نظر شما