شناسهٔ خبر: 48014016 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مرده‌های مرفه و بی‌پول کدام قسمت آرامستان اراک دفن می‌شوند؟

خرید خانه آخرت در اراک هم دستخوش بازارسیاه شده و قیمت قبر در آرامستان اراک برای مردگان مرفه و نیازمند متفاوت است، این قیمت‌ها هم ربطی به تحریم و ارز 4200 تومانی ندارد، قیمت قبر در آرامستان اراک از 2 میلیون تومان آغاز و به 20 تا 30میلیون تومان و حتی بالاتر از آن هم می‌رسد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس ـ‌ اراک؛ ندای مرگ دیر یا زود در گوش‌هایمان خواهد پیچید و دیر یا زود همه از این دنیای فانی رخت خواهیم بست و به سرای باقی خواهیم شتافت.

شاید تصورش را نکنیم که روزی همه ما خواهیم مرد و راهی آرامستان خواهیم شد، پایان زندگی همه ما انسان‌ها به خانه تنگ و تاریکی به نام قبر ختم می‌شود، که این روزها روی خوش به مردگان نشان نمی‌دهند.

گرانی و چند نرخی قبرها در آرامستان اراک انسان را از مردن پشیمان می‌کند، یا بهتر است بگوییم بعد از مردن هم فرق دارد که پولدار باشی یا بی‌پول، وضع مالی‌ات خوب است یا بد.

جای بسی تاسف است که بگوییم خرید خانه آخرت در اراک هم دستخوش بازارسیاه شده و قیمت قبر در آرامستان اراک برای مردگان مرفه و نیازمند متفاوت است، این قیمت‌ها هم ربطی به تحریم و ارز ۴۲۰۰ تومانی ندارد، قیمت قبر در آرامستان اراک از ۲ میلیون تومان آغاز و به ۲۰ تا ۳۰میلیون تومان و حتی بالاتر از آن هم می‌رسد.

هرچه قبر در مناطق لاکچری نشین‌تر وقدیمی‌تر باشد گران‌تر است یا به گفته سرپرست قبلی سازمان آرامستان اراک قیمت قبر در معابر فرعی بین ۳۰ و در معابر اصلی تا ۴۰ میلیون تومان هم قابل عرضه است.

طبق اساسنامه مورد تایید وزارت کشور، تعیین قیمت قبور در شهرها بر عهده سازمان آرامستان‌های هر شهرستان است و تمام قیمت‌های مشخص شده باید توسط شورای اسلامی شهر و سازمان آرامستان‌ها تایید شود.

افزایش قیمت قبر طی چند سال اخیر نارضایتی مردم  و نگرانی بازماندگان افراد متوفی شده است.

مدت‌ها است مسوولان از نبود فضا برای دفن اموات در آرامستان اراک سخن بر زبان جاری می‌کنند، مباحث مطرح شده در خصوص کمبود فضا در آرامستان و لزوم توسعه آن در یکی دو سال اخیر  حواشی‌هایی را نیز در پی داشت و موجب اعتراض برخی کشاورزان ساکن در اطراف آرامستان اراک شد.

ظرفیت آرامستان اراک حدود ۶۰۰ هزار نفر است که این ظرفیت تکمیل شده و گفته می‌شود جایی برای دفن اموات نیست، این در حالی است که مسوولان ذی‌ربط با پیش‌بینی طرح توسعه در فضایی به وسعت ۳۲ هکتار و ظرفیتی در حدود ۱۵۰ هزار در تلاش برای رفع کمبود ظرفیت هستند.

تفاوت قیمت قبرها در شرایط کرونایی که مردم را بیش از پیش با آرامستان درگیر کرده است، این روزها موجی از نارضایتی‌های مردمی را به دنبال داشته و مردم  مسوولان امر می‌خواهند در این خصوص پاسخگو باشند.

اعضای شورای شهر بر اساس قانون موظف به مشخص کردن قیمت‌ها هستند، اما انتظار می‌رود اعضای شورای شهر جدید با اهمیت دادن به این موضوع چاره‌ای برای این نارضایتی مردم اندیشیده کرده و با نظارت بیشتر بر اوضاع آرامستان سرو سامان دهندد.

انتهای پیام/

نظر شما