شناسهٔ خبر: 48009319 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان خبر داد:

مشارکت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان در اجرای طرح قرآنی ۱۴۵۵

گلباغي از مشارکت کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کردستان در راستاي اجراي طرح ۱۴۵۵ خبر داد و گفت: اين طرح در سطح کانون‌هاي مساجد استان اطلاع رساني شده است و اميدواريم شاهد مشارکت خوب و قابل توجه اعضاي کانون‌ها در آن باشيم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان «کامل گلباغی» مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان در جمع اصحاب رسانه در فضای مجازی اظهار کرد: طرح ملی ۱۴۵۵ به مناسبت ۱۴۵۵ مین سال نزول قرآن با مشارکت نهادها، سازمان‌ها و چهار معاونت صدا و سیما از امروز (5 تیر) آغاز شده و تا ۱۲ شهریورماه به مدت ۷۰ روز ادامه پیدا می‌کند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان شعار طرح را «قرآن، امید و زندگی» اعلام و عنوان کرد: در حال حاظر بالغ بر 600 کانون فرهنگی هنری در مساجد کردستان فعال هستند که امیدواریم شاهد مشارکت خوب و قابل توجه اعضای کانون‌های مساجد استان در راستای اجرای موفق این طرح باشیم.

 

گلباغی با اشاره به اجرای این طرح در دو بخش جشنواره و مسابقه پيامكي بیان کرد: رشته هاي جشنواره شامل فيلم كوتاه، خوشنويسي، نقاشي، شعر، داستان نويسي، گرافيك (طراحي پوستر)، محصولات چندرسانه اي ( فيلم موبايل از تلاوت و مفاهيم آيه، عكس نوشت، كليپ يا نماهنگ ) مي باشد كه اعضاء كانون پس از ورود به سامانه مي توانند نسبت به انتخاب رشته و بارگذاري آثار اقدام کنند.

 

گلباغی در خصوص بخش پیامکی این طرح ملی اعلام کرد: شماره سامانه پيامكي  300004444 است و روزانه به ده نفر منتخب جواير ارزنده‌اي اهداء خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه طرح قرآنی 1455 هر هفته با محوريت يك آيه يا عبارت قرآن كريم است، افزود: پايگاه اطلاع رساني طرح bachehayemasjed.ir و qurantv. Ir/qbesharat و آدرس فضاي مجازي @qbesharat مي باشد و فايل هاي مرتبط ( متن آيات، تفسير و ... ) در اين سامانه ها بارگذاري خواهد شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان در خصوص نحوه مشارکت و امتیاز طرح در رویداد ملی فهما نیز گفت: اين طرح شامل 300 امتياز در سامانه فهما مي باشد كه در سال 1400 مورد ارزيابي و محاسبه قرار خواهد گرفت.

پایان پیام/713

نظر شما