شناسهٔ خبر: 48001961 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

معدن قزل‌قیه با ورود دادگستری به شهرداری سریش‌آباد واگذار شد

موج نیوز

رییس کل دادگستری استان کردستان گفت: حکم خلع‌ید معدن قزل‌قیه سریش آباد با ورود دستگاه قضایی استان صادر و اجرا شد و بر اساس نامه مکتوب ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) مبنی بر هبه معدن مذکور به شهرداری سریش‌آباد مصوب شد و تمامی درآمد آن در این بخش هزینه می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی عصر امروز در  پنجمین روز از هفته قوه قضاییه و در مراسم افتتاح ساختمان جدید دادگستری شهرستان قروه که بصورت ویدیوکنفرانس و ارتباط مستقیم با رئیس قوه قضائیه صورت گرفت، اظهار کرد: پیشرفت‌های فناورانه در دوره تحول قضایی سبب کاهش مراجعه بیش از 4 میلیون نفر به دادگستری‌های سراسر کشور شده است.

رییس کل دادگستری استان کردستان افزود: سیاست‌های ریاست قوه قضائیه در دوران تصدی این قوه شامل تحول قضایی، روحیه جهادی و اخلاص کارکنان قضایی و همچنین اطلاع‌رسانی به موقع از اقدامات و عملکرد دستگاه قضایی بوده است.

حسینی اذعان کرد: در بحث سامانه‌های قضایی در قوه قضائیه شاهد تحول عظیمی بوده‌ایم که با راه‌اندازی سامانه‌های مختلف قضایی کاهش مراجعه بیش از 4 میلیون نفر به دادگستری‌های سراسر کشور را شاهد بوده‌ایم.

وی دادگستری شهرستان قروه را در بحث دادرسی الکترونیک و ابلاغ الکترونیک در استان از شهرستان‌های برتر عنوان کرد و افزود: هم اکنون اعزام زندانی از زندان قروه به دادگستری صورت نمی‌پذیرد.

رییس‌کل دادگستری استان کردستان به بحث حقوق عامه پرداخت و اظهار داشت: در معدن قزل‌قیه سریش آباد با ورود دستگاه قضایی استان حکم خلع ید صادر و اجرا شد و بر اساس نامه مکتوب ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) مبنی بر هبه معدن مذکور به شهرداری سریش‌آباد موضوع در شورای تامین استان مصوب و مقرر شد از باب صیانت از حقوق عامه کمیته‌ای تشکیل و بر عملکرد درآمد و هزینه‌های آن بصورت مستمر نظارت شود تا تمامی درآمدهای این معدن صرف مردم بخش سریش‌آباد شود.

محمدکریم صادقی معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی دادگستری استان کردستان به تشریح مشخصات ساختمان جدید دادگستری قروه پرداخت و افزود: این ساختمان در زمینی به مساحت بیش از 5 هزار مترمربع با زیربنای 3 هزار 520 مترمربع احداث شده که شامل 53 اتاق و 19 شعبه قضایی است.

نظر شما