شناسهٔ خبر: 47990862 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در پایان معاملات امروز

افزایش ۲۰ هزار و ۷۲۸ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۰ هزار و ۷۲۸ واحدی معادل ۱.۷۱ درصد به یک میلیون و ۲۳۳ هزار و ۷۸۳ واحد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (شنبه ۵ تیر) شاخص کل بورس با رشد ۱۰۷۱۰ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۲۲۳ هزار واحد قرار گرفت و در ادامه روز این روند ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۰ هزار و ۷۲۸ واحدی معادل ۱.۷۱ درصد به یک میلیون و ۲۳۳ هزار و ۷۸۳ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۵۳۵۱ واحدی معادل ۱.۷۱ درصد به رقم ۳۱۸ هزار و ۵۴۴ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۴۰۲۳ واحدی معادل ۱.۰۷ درصد، عدد ۳۸۰ هزار و ۹۰۳ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۵۷۸ واحدی به رقم ۲۴۴ هزار و ۱۵۷ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۰۷۳۳ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۱۵ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۶۵۰۴ واحد افزایش به رقم ۹۱۷ هزار و ۱۸۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۷۳۵۰ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۴۴۶ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای شستان، فولاد، تاپیکو، فملی، ومعادن، شپنا، شتران به ترتیب با ۲۰۶۴، ۲۰۵۶، ۱۱۴۴، ۱۰۵۲، ۵۴۷، ۵۱۴ و ۵۰۷ واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای ومدير - گ.مديريت ارزش سرمايه ص ب كشوري، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، خودرو - ايران‌ خودرو، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌، خساپا – سایپا، شپنا - پالايش نفت اصفهان و فولاد - فولاد مباركه اصفهان در صدر لیست نمادهای پربیننده بورس قرار داشتند.

 

در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی شستا، فولاد، اخابر، تاپیکو، شپنا و وغدیر  با بیشترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی وسرضوی، وتجارت و پاسا، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد اخابر(مخابرات ایران) با ۱۱.۹ درصد رشد و پس از آن، نمادهای فسرب، کدما، برکت، دابور و کالا  بود. همچنین نماد معاملاتی پاسا (ایران‌یاساتایرورابر ) با ۱۸.۸۱  درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای داسوه، کسرام، غنوش، غشاذر، رکیش و غپاک قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۸ میلیارد و ۳۱۵ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۷۹۸ هزار و ۹۲۲  نوبت معامله و به ارزش ۶۳ هزار و ۶۶۳ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

 

این در حالی است که (چهارشنبه ۲ تیر) شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۶ هزار و ۱۰۱ واحدی معادل ۲.۲۰ درصد به یک میلیون و ۲۱۳ هزار و ۲۲ واحد رسید. شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۶۷۳۹ واحدی معادل ۲.۲۰ درصد به رقم ۳۱۳ هزار و ۲۱۷ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۳۶۸۶ واحدی معادل ۰.۹۹ درصد، عدد ۳۷۶ هزار و ۸۷۳ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۳۶۴ واحدی به رقم ۲۴۱ هزار و ۷۰۸ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۸۴۷۹  واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۹۴ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۴۰۹۰ واحد افزایش به رقم ۹۰۰ هزار و ۶۵۲ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۵۷۱۶ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۴۰۸ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بنابراین گزارش، در معاملات چهارشنبه ۲ تیر بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، کگل، فارس، کچاد و شستا با بیشترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی رانفور، وسکرمان و وساخت، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار چهارشنبه ۲ تیر بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد سفارس(سیمان فارس و خوزستان) با ۱۰.۲۲ درصد رشد و پس از آن، نمادهای برکت، دلقما، بورس، کسعدی و وپارس بود. همچنین نماد معاملاتی دشیمی (شیمی‌ داروئی‌ داروپخش) با ۱۲.۰۷ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای قشکر، غنوش، ثفارس، غالبر، غشصفا و ثنوسا قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۱۰ میلیارد و ۳۷۵ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۷۶۵ هزار و ۸۱۰ نوبت معامله و به ارزش ۶۷ هزار و ۸۰۴ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

 

پایان پیام/50

نظر شما