شناسهٔ خبر: 47990236 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طرح غنی‌سازی اوقات فراغت در بروجرد آغاز شد

بروجرد - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: طرح غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در قالب رویش شاد در سطح مدارس این شهرستان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا محمد مهرافزون روز شنبه در آیین افتتاح این طرح در کانون غدیر افزود: در این طرح امسال ۶ هزار و ۵۰۰  دانش آموز ثبت نام کردند.

وی اظهار داشت: طرح «رویش شاد » در راستای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان و فعالیت پایگاه‌های تابستانی با رویکرد غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان، کشف و هدایت استعدادها و مهارت‌های دانش آموزان و هماهنگ‌سازی برنامه‌ها با نیازهای آنان اجرا می شود.

وی بیان کرد: این طرح، متناسب با عنوان سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها و با شعار «هر دانش آموزان یک مهارت» درپایگاه های تابستانی در بستر فضای مجازی شاد و حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برای گذراندن اوقات فراغت دانش آموزان برگزار می شود .

مدیر آموزش و پرورش بروجرد اضافه کرد: محور فعالیت‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان در قالب مهارت معرفتی هویتی، فرهنگی و هنری، فنی و حرفه‌ای، اقتصادی و اشتغالزایی، ورزشی و سلامت است.

مهر افزون ادامه داد: در ایام تابستان آموزش وپرورش بروجرد برای بهینه سازی و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، تمام امکانات و ظرفیت های موجود کانون‌های تربیتی، فرهنگی، سالن های ورزشی، دارالقرآن، پژوهش‌سراها و کتابخانه ها را در جهت رسیدن به هدف مطلوب این محور قرار داده است.

 مهرافزون تصریح کرد: اوقات فراغت یکی از مسائل مهم نوجوانان و جوانان است که شناخت نیازمندی ها و رفع احتیاجات و برنامه ریزی صحیح برای اوقات فراغتی که آنها در اختیار دارند باعث می شود تا خلاقیت ها، نوآوری ها یشان آشکار شود وهمچنین ارتقای سلامت روحی و جسمی  به ارمغان آورد.

وی تاکید کرد: گذراندن اوقات فراغت دانش آموزان در راستای سند تحول بنیادین انجام خواهد گرفت و غنی سازی آن، توجه به رشد همه جانبه شخصیت اوست.

هم اکنون ۶۵ هزار دانش آموز در ۴۲۰واحد آموزشی این شهرستان مشغول به تحصیل هستند.

نظر شما