شناسهٔ خبر: 47988253 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مهدی علی‌نژاد:

هیچ صحبت رسمی در مورد تغییر سرمربی تیم ملی فوتبال با وزارت ورزش نشده است/ تا اواسط مردادماه رأی پرونده ویلموتس صادر می‌شود

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش گفت: تا اواسط مردادماه رأی پرونده مارک ویلموتس صادر خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا، مهدی علی نژاد، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش در حاشیه مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون تیراندازی با کمان گفت: ما در راستای اجرای برنامه‌های سنواتی در انجام مجامع سالیانه فدراسیون‌ها که در تیرماه و مرداد ماه این اتفاق می‌افتد، امروز مجمع فدراسیون تیراندازی با کمان را داشتیم. گزارش سالیانه که بازرس و خزانه و حسابرس باید انجام می‌دادند ارائه شد. شعبانی بهار رئیس فدراسیون نیز گزارش خود را ارائه کرد. همچنین دو آیین نامه هم بود که نیاز به تصویب داشت که این کار صورت گرفت. فدراسیون تیروکمان فدراسیونی است که انتظاری که از آن می‌رود، انتظار مدال طلا است.

او ادامه داد: نیاز است تا یک سال باقیمانده تا بازی‌های آسیایی برنامه خیلی ویژه‌تری برای این موضوع داشته باشیم. در عین حال یک نماینده در المپیک داریم که آرزوی توفیق داریم. این ورزشکار مدت‌هاست که در اردو است و امیدواریم که میلاد وزیری عملکرد خوبی در المپیک داشته باشد.

علی‌نژاد با اشاره به این که دادگاه عالی ورزش درخصوص پرونده مارک ویلمتوس به شکل وبیناری تشکیل شد، توضیح داد: این دادگاه حدود 10 ساعت در روز چهارشنبه و 4 ساعت در روز پنجشنبه برگزار شد. وکلای طرفین موضوعات را مطرح کردند و شهود طرفین شهادت‌هایشان را دادند. از طرف فدراسیون فوتبال ایران هم دو نفر متخصصان حقوقی که بزرگان حقوقی دنیا هستند، دیدگاه‌هایشان را در حمایت از دیدگاه‌های حمایت ما گفتند. هر سه داور خیلی خوب برخورد کردند و بی‌طرفانه و منصفانه در فرآیند دادگاه برخورد کردند.در این دادگاه سه داور حضور دارند؛ یکی طرف ما است، یکی طرف ویملوتس و دیگری سر داور است. تا اواسط مرداد رای صادر خواهد شد.

علی نژاد در رابطه با احتمال تغییر سرمربی تیم ملی فوتبال، گفت: اسکوچیچ عملکرد خوبی در تیم ملی داشت. روزی که او انتخاب شد نقدهایی وجود داشت و عده‌ای معتقد بودند که ایران با اسکوچیچ نمی‌تواند به دور بعدی صعود کند. با کمک مدیریت وقت فدراسیون و وزارت ورزش انتخاب خوبی صورت گرفت، اما حالا شرایط فدراسیون متفاوت است و با رئیس اداره می‌شود و بدیهی است که فدراسیون تصمیم‌گیر خواهد بود. با این توضیحات باید اعلام کنم که تا این لحظه هیچ صحبت رسمی در مورد تغییر سرمربی تیم ملی فوتبال با وزارت ورزش و جوانان نشده است.

او افزود: ویلموتس را هم کسی به فدراسیون معرفی نکرد و انتخاب فدراسیون فوتبال بود. ما فقط نامه‌ای را که در سیکل اداری کاملاً طبیعی و قانونی بود را به فدراسیون ارسال کردیم. تصمیم‌گیر نهایی در این مورد فدراسیون بود. در دوره‌ای که فدراسیون ثبات دارد و با رئیس اداره می‌شود، وزارت ورزش دخالت مستقیم در انتخاب‌ سرمربی نمی‌کند و این کار برعهده فدراسیون خواهد بود.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در مورد مثبت شدن تست دوپینگ دو ورزشکار رزمی کشورمان، اظهار  کرد: مثبت شدن تست در رشته تکواندو ربطی به المپیک ندارد و یکی از قهرمانان دیگر این رشته با چنین مشکلی روبرو شده است. در کاراته هم یک ورزشکار المپیکی دچار این مشکل شده است که وی به دلیل مشکلات و بیماری که داشت نزد پزشک متخصص رفته بود و بدون هماهنگی با کادر فنی و با درخواست پزشک دارویی را مصرف کرده بود. با غفلتی که صورت گرفت، تست او مثبت شد اما فدراسیون در تلاش است تا بتواند از حق این ورزشکار دفاع کند تا سهمیه از دست نرود. به هر حال از دست دادن سهمیه آن هم در رشته‌ای که شانس مدال وجود دارد، اتفاق ناگواری است.

علی نژاد درخصوص زمان برگزاری انتخابات 3 فدراسیون، گفت: دوره ریاست فدراسیون اسکیت 11 تیر ماه، فدراسیون ژیمناستیک 19 تیر ماه و فدراسیون تیراندازی 20 تیرماه تمام می‌شود. ما فرآیند ثبت نام را انجام دادیم و اسامی را برای تایید صلاحیت به ارگا‌ن‌های مربوطه ارسال کردیم اما هنوز تاییدیه‌ها نیامده است و به این ترتیب فعلاً امکان برگزاری انتخابات را نداریم. به این ترتیب باید سرپرست معرفی کنیم که به وقتش این کار را خواهیم کرد. حتی اگر همین امروز هم تایید صلاحیت‌ها اعلام شود، بازهم باید 15 روز فاصله وجود داشته باشد و قاعدتاً بازهم نمی‌رسیم که انتخابات را برگزار کنیم و طبق قانون ناچار به معرفی سرپرست هستیم. اگر انتخابات این فدراسیون‌ها تا پایان تیر برگزار نشود، باید بعد از المپیک مجامع آنها را برگزار کنیم. اگر تا 13 یا 14 تیر ماه صلاحیت‌ها تایید نشود، امکان برگزاری مجامع قبل از المپیک نیست.

او در پایان در واکنش به این جمله که امیدوار هستیم تا بعد از مختومه شدن پرونده ویلموتس محکم روی میز بکوبید، گفت: من اهل روی میز کوبیدن نیستم!

بیشتر بخوانید:

  • انتقام پس از 601 روز؟!
  • اسکوچیچ مثل ویلموتس!

برچسب‌ها:

نظر شما