شناسهٔ خبر: 47985787 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

صالحی: بعد از نتایج ضعیف، مردم برخورد خوبی با ما نداشتند/ هدف آلکنو در جام ملت‌ها کسب نتیجه نبود/ با دست پر از المپیک به ایران برمی‌گردیم

لیبروی تیم ملی والیبال ایران از عملکرد تیم ملی در مسابقات جام ملت‌ها در ایتالیا صحبت کرد.

صاحب‌خبر -

آرمان صالحی در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص نتایج تیم ملی والیبال در مسابقات جام ملت‌ها در ایتالیا اظهار داشت: نتایج تیم ملی متاسفانه فراز و نشیب زیادی داشت و دو شکست و 5 پیروزی متوالی و بعد از آن 8 شکست پیاپی باعث شد از لحاظ نتیجه گیری نتوانیم عملکرد قابل قبولی داشته باشیم ولی به هر حال این مسابقات با هدف‌گذاری آقای آلکنو و اهدافی که در سر داشت دست آوردهایی داشت که امیدوارم در مسابقات المپیک بتوانیم از آن بهره برداری کنیم.

وی افزود: تیم ملی والیبال در شرایطی بود که نیاز به تغییر چهره و تغییر نسل داشت و سن تعدادی از بازیکنان با تجربه ما رو به بالا رفتن بود و نیاز بود چهره‌های جدیدی وارد شوند و در کنار آنها کسب تجربه کنند و فرصت پیدا کنند. برای همین تیم ملی این دوره تلفیقی از بازیکنان جوان و با تجربه ها بود و ترکیب تیم ملی هم در بازی‌های مختلف اگر دیده باشید حالت چرخشی داشت تا نفرات مختلف محک بخورند و تجربه کسب کنند برای المپیک و فرصت خیلی خوبی بود.

photo_۲۰۲۱-۰۶-۲۶_۱۲-۰۴-۳۹

لیبروی تیم ملی والیبال در ادامه گفت: اگر در این مسابقات به دنبال نتیجه گیری بودیم آقای آلکنو از نفرات با تجربه‌تر استفاده می‌کرد و یک ترکیب ثابت را به میدان می‌فرستاد و ما را هم برای نتیجه گرفتن تحت فشار قرار می‌داد ولی اصلاً هدف گذاری ما در این رقابت‌ها به این شکل نبود.

صالحی در مورد پشتیبانی از تیم ملی و امکاناتی که فدراسیون در اختیارشان قرار داده بود هم توضیح داد: همه چیز عالی بود و فدراسیون والیبال ایران یکی از مجهز‌ترین و با امکانات‌‌ترین فدراسیون‌های ورزشی ایران است و آقای داورزنی هم جزو بهترین و خبره‌ترین روئسای فدراسیون هستند که کارنامه‌شان مشخص است و نیازی به تعریف و تمجید ما ندارند. از همه زحماتشان تشکر می‌کنم.

وی در مورد کار زیر نظر آلکنو هم توضیح داد: آقای آلکنو واقعا یک مرد بزرگ و یک مربی با تجربه و سرشناس است که کارنامه بین المللی خوب و برجسته‌ای دارد و کار زیر نظر ایشان واقعاً برای ما یک فرصت ویژه‌ است که باید آن با مغتنم بشماریم.

لیبروی تیم ملی والیبال در مورد سطح رضایت آلکنو از عملکرد ملی‌پوشان هم گفت: ایشان بابت نتایج ما را تحت فشار قرار نمی‌داد چرا که همانطور که گفتم هدف ما کسب نتیجه نبود ولی به هر حال بابت برخی اشتباهات فردی از دست بازیکنان بعضاً ناراحت می‌شدند و به آنها تذکر می‌دادند چرا که آقای آلکنو همیشه در بالاترین سطح والیبال دنیا فعالیت کردند و عادت به اشتباهات این چنینی ندارند و برایشان قابل پذیرش نیست و این جزو دیسیپلین ایشان است که بر تیم ملی هم حاکم است.

صالحی در مورد چشم انداز تیم ملی والیبال در المپیک هم توضیح داد: ما در این مسابقات 16 نفر بودیم ولی در المپیک 12 نفر خواهیم بود و این ترکیب قطعاً تغییراتی خواهد داشت ولی فکر می‌کنم 80 درصد تیم ملی را در المپیک همین نفرات تشکیل دهند و نهایتاً 20 درصد تغییر شاهد خواهیم بود. در مورد پیش بینی از نتایج هم باید بگویم ما در برابر تیم‌هایی مثل لهستان، فرانسه، ونزوئلا، ژاپن و کانادا نباید به چیزی به جز برد فکر کنیم و همیشه عادت به بردن این تیم‌ها داشتیم و حتما باید چنین اتفاقی هم رخ دهد.

photo_۲۰۲۱-۰۶-۲۶_۱۲-۰۴-۵۰

وی در رابطه با برخورد مردم و واکنششان نسبت به نتایج تیم ملی هم گفت: متاسفانه بازخورد خوبی از مردم نگرفتیم و به جز درصد کمی از مردم که مخاطب حرفه‌ای والیبال هستند و به خوبی آشنایی با شرایط دارند و به ما دلگرمی دادند سایرین مارا مورد انتقاد قرار داده و انرژی منفی می‌دادند. به هر حال طبیعی است و انتظار از تیم ملی والیبال بالاست و امیدوارم در المپیک بتوانیم شاهد نتایج خوبی باشیم و مردم ایران را خوشحال کنیم.

نظر شما