شناسهٔ خبر: 47975613 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

احتمال حذف کاراته‌کای ایران در المپیک ژاپن

سرمربی تیم ملی کاراته با بیان اینکه هنوز دوپینگ ورزشکار ما قطعی نیست، گفت: ورزشکار مورد نظر به تجویز پزشک خانوداگی از ماده‌ای استفاده کرده که در فهرست مواد دوپینگ نیست.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
پس از اعلام فدراسیون جهانی به فدراسیون ایران مبنی بر مثبت شدن تست دوپینگ این کاراته کا در یکی از رویداد‌های بین المللی، سرمربی تیم ملی کاراته کشورمان از سهوی بودن مواد مصرف شده به اصرار پزشک خانوادگی او خبر داد و گفت: فدراسیون ایران اعتراض رسمی خود را به فدراسیون جهانی اعلام کرده است.

"شهرام هروی" در ارتباط تلفنی با شبکه خبر از شوک ناگهانی گفت و افزود: این نامه مربوط به ۸ روز گذشته و خیلی محرمانه بوده است، اما با بی اخلاقی در فضای مجازی منتشر شد.

او با بیان اینکه از دست دادن سهمیه المپیک هنوز قطعی نیست، افزود: اگر مستندات ما را فدراسیون جهانی کاراته بپذیرد سهمیه المپیکی این کاراته کا حفظ می‌شود در غیر اینصورت این ورزشکار از فهرست ۶۵ سهمیه المپیک کشور و۴ سهمیه کاراته حذف می‌شود.

به احتمال فراوان این ورزشکار با محرومیت ۴ ساله از حضور در میادین روبرو می‌شود و در صورت قبول اعتراض ایران، ممکن است این محرومیت به ۲ سال کاهش پیدا کند.

او با بیان اینکه تاکنون کاراته کاران ما بیش از سی مرتبه تست دوپینگ داده اند، گفت: این چهره شاخص ورزش رزمی ایران شانس اصلی کسب مدال طلای المپیک برای ایران بود.

المپیک ۲۰۲۰ ژاپن یکم (۲۳ جولای ۲۰۲۱) تا هفدهم مرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

<div id="video-display-embed-code_397944" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/820196/397944?width=400&height=300"></script></div>
 

نظر شما