شناسهٔ خبر: 47975609 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پیام‌های تسلیت در پی درگذشت 5 سربازمعلم/ برای استانداردسازی خودروها و جاده‌ها تدبیر شود

وزیر آموزش و پرورش و رئیس مرکز مطالعات فقهی تعلیم و تربیت با صدور پیام‌های جداگانه، در گذشت «سرباز معلمان» را تسلیت گفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس،  ساعت ۶ صبح روز سوم تیر امسال، اتوبوس حامل «سرباز معلمان» در مسیر جاده استان یزد، دچار سانحه شد که در این تصادف، 7 نفر جان باختند و مابقی در بیمارستان بستری شدند.

قرار بود این سربازان پس از گذراندن دوره آموزشی سربازی، در عرصه تعلیم و تربیت دوران سربازی خود را سپری کنند.

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش با صدور پیامی در گذشت سرباز معلمان را تسلیت گفت.

در متن پیام تسلیت حاجی‌میرزایی آمده است: «سانحه تلخ واژگونی اتوبوس در مسیر دهشیر یزد و درگذشت سرباز معلمان عزیز موجب تأثر و تأسف گردید.

این سربازان با انگیزه و مشتاق، «معلمی» را برای خدمت به کشور انتخاب کرده و در این مسیر عازم دوره آموزشی سربازی خود بودند تا پس از آن در عرصه تعلیم و تربیت، معلمان توانمند نظام آموزشی کشور باشند.

این ضایعه و مصیبت اندوهگین را به خانواده محترم ایشان تسلیت می‌گویم و از خداوند سبحان برای آن مرحومان، غفران الهی و برای بازماندگان شکیبایی و سلامتی خواهانم».

* پیام تسلیت رئیس مرکز مطالعات فقهی تعلیم و تربیت

محی‌الدین محمدیان رئیس مرکز مطالعات فقهی تعلیم و تربیت در پیام تسلیتی نوشت: در پی حادثه‌ دردناک واژگونی اتوبوس خبرنگاران و جان باختن و مصدومیت بیش از 20 نفر از آنان، شنیدن خبر سانحه‌ مشابه برای اتوبوس حامل سرباز معلمانی که از استان سیستان و بلوچستان برای تکمیل آموزش‌های خود عازم استان فارس بودند، موجب تأسف و تأثر شدید گردید.

ضمن گرامیداشت خاطره‌ این جوانان برومند که برای خدمت در جبهه‌ تعلیم و تربیت در مناطق دوردست جهت آموزش کودکان لازم التعلیم این مرز و بوم همت گمارده بودند، فقدان آنان را به خانواده‌های سوگوار و مصیبت دیده تسلیت عرض می‌نمایم.

از خداوند متعال برای درگذشتگان رحمت و غفران و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت کرده وشفای عاجل و عافیت کامل مصدومان این حادثه را از درگاه خداوندی عاجزانه درخواست دارم. انه مجیب‌الدعوات».

* پیام دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پی حادثه فوت 5 سرباز معلم

سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور پیامی حادثه واژگونی اتوبوس و فوت 5 سرباز معلم را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: «خبر سهمگین واژگونی اتوبوس حامل سربازان معلم میهن در مسیر زاهدان – آباده غم و اندوه فراوانی بر دل‌های مردم نشاند. هنوز شوک درگذشت خبرنگاران جوان و پر تلاش کشور در سانحه واژگونی اتوبوس حامل اصحاب رسانه تازه بود که درگذشت سربازان معلمی که برای برافروختن چراغ دانش در محروم‌ترین نقاط کشور رهسپار بودند، بار دیگر خانواده‌هایی را داغدار کرد. 

اینجانب این ضایعه جانکاه را به ملت شریف ایران، دوستان، آشنایان و اعضای محترم خانواده آن جوانان رشید و برومند و مردم شریف استان سیستان و بلوچستان به ویژه زاهدان تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای درگذشتگان رحمت و مغفرت، برای خانواده‌های داغ‌دیده، شکیبایی و صبر، و برای مجروحان و مصدومان حادثه، شفای عاجل و کامل از ایزد منان مسألت دارم.

امید است مسؤولان امر نسبت به استانداردسازی و نوسازی جاده‌ها و خودروها خصوصا خودروهای حمل و نقل عمومی تمهیدات و پیش‌بینی‌های لازم را مدنظر داشته باشند تا شاهد چنین ضایعه‌ها و حوادث دردناکی در جاده‌های کشور نباشیم». 

* پیام تسلیت رئیس اداره آموزش و پرورش سرباز

در پیام تسلیت یونس دادکانی رئیس اداره آموزش و پرورش سرباز در پی سانحه دلخراش واژگونی اتوبوس و درگذشت تعدادی از سربازمعلمان آمده است: «سانحه تلخ واژگونی اتوبوس در مسیر دهشیر یزد و درگذشت سرباز معلمان عزیز موجب اندوه و  تأثر فراوان گردید.

این ضایعه و مصیبت دردناک را به ملت بزرگ ایران، جامعه فرهنگیان وخانواده محترم ایشان تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند سبحان برای آن مرحومان، غفران الهی و برای بازماندگان شکیبایی و سلامتی خواهانم».

انتهای پیام/

نظر شما