شناسهٔ خبر: 47975305 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

وزیر امور خارجه آمریکا:

احیای برجام به نفع آمریکا است

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا تصریح کرد: برجام پیش از خروج دولت سابق واشنگتن کار می‌کرد و احیای این توافق به نفع ایالات متحده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا،  آنتونی بلینکن این مطلب را در نشست خبری مشترک با همتای فرانسوی خود در پاریس مطرح کرد.

 وی با اشاره به مذاکرات وین درباره احیای برجام گفت: ما هنوز با ایران درباره بازگشت به اصل برجام اختلافات جدی داریم. وزیر خارجه آمریکا با اشاره به اینکه هیات آمریکا ظرف روزهای آینده برای شرکت در هفتمین دور مذاکرات راهی وین خواهد شد گفت: امیدواریم بتوانیم از این اختلافات عبور کنیم. اما آن ها واقعی هستند اما باید بتوانیم از آن‌ها عبور کنیم.

بلینکن درباره تفاهم ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره مسائل پادمانی هم بیان داشت: این مساله برای ما یک نگرانی جدی است و آن را به ایران منتقل کردیم. در مقطعی به گفته او ممکن است بازگشت به برجام به دلیل تدابیر جبرانی ایران (در واکنش به خروج دولت ترامپ از توافق هسته‌ای) دشوار شود. « اما هنوز به این مقطع نرسیده‌ایم و نمی توانم برای آن تاریخی مشخص کنم» ، با این وجود تنها زمانی با ایران توافق می‌کنیم که به تعهداتش تحت برجام عمل کند»

بلینکن در ادامه اظهاراتش با تاکید بر این نکته که حل و فصل مناقشه اتمی ایران به سود منافع آمریکاست تصریح کرد: تمرکز ما صرف نظر از دیدگاه‌های شخصی و (اختلاف نظر) با رهبران سایر کشورها این است که در راستای منافع ملی حرکت کنیم. ما معتقدیم اگر بتوانیم به اجرای تعهدات برجام، توافقی که کار می‌کرد بازگردیم در راستای منافع آمریکا حرکت کردیم.

 

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما