شناسهٔ خبر: 47969696 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

امکانات خوبی در شهرک روستای زاچ و داربست جاسک ایجاد می شود

بندرعباس- ایرنا- فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در شهرک روستای زاچ و داربست جاسک بیش از ۱۵۰ خانه در حال ساخت است و در شهرک این روستا امکاناتی همچون مسجد، بازارچه و مدرسه همه امکانات لازم ایجاد خواهد شد که با کمک دستگاه‌های مختلف این اقدام های از روند خوبی برخوردار است.

صاحب‌خبر -

سردار پاسدار علیرضا تنگسیری پنجشنبه شب در نشست بررسی اقدام های انجام شده برای بازسازی روستاهای آسیب دیده از سیل در شرق استان هرمزگان که در حضوراستاندار هرمزگان و مدیران دستگاه‌های خدمات رسان برگزار شد ، افزود: برای ساخت خانه‌های روستای لیره ای در شهرستان جاسک هم آمادگی لازم را داریم و این اقدام صورت خواهد گرفت.

وی با قدردانی از اقدام ه و پیگیری‌های استاندار هرمزگان برای بازسازی و خدمات رسانی به روستاهای آسیب دیده از سیل در شرق استان، تصریح کرد: نیروهای نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اولین گروه‌هایی بودند که در سیلاب سال ۹۸ خود را به مردم زاج و داربست رسانده و تلاش کردند مشکل های آنان را مرتفع کنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابراز داشت: وظیفه ذاتی این نیرو دفاع از کشور و حفظ امنیت است و با این وجود برای حل مشکل‌های مردم در کنار سایر ارگان ها تلاش می‌کند.

روستاهای زاج و داربست با ۱۱۴ خانوار پیش از این در فاصله ۲۷۰ کیلومتری از شهرستان بشاگرد واقع شده بود که پس از وقوع سیل دیماه ۹۸ در یکی از دشت‌های شهرستان سیریک(مکان فعلی احداث پروژه) اسکان داده شده اند.

عملیات اجرایی شهرک مسکونی سرباز ولایت (شهرک سردار سلیمانی) برای مردم سیل زده روستاهای زاج و داربست آذرماه پارسال با مشارکت بنیادمسکن، نیروی دریایی سپاه و همراهی خیران آغاز شد و در مدت شش ماه باید به پایان برسد.

بازسازی روستاهای آسیب دیده شرق هرمزگان انجام می شود

استاندار هرمزگان گفت: با همدلی خوب بین مدیریت استان، فرماندهی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خیران و همکاری مردم، بازسازی روستاهای آسیب دیده از سیل در شرق استان، با روند خوبی در حال انجام است.

فریدون همتی نیز دراین نشست ، با اشاره به آخرین وضعیت پیشرفت پروژه احداث شهرک روستای زاچ و داربست، افزود: اقدام های لازم برای تامین آب و برق و احداث جاده این روستا انجام شده و به سرعت در حال تکمیل است.

وی ادامه داد: با همدلی و همکاری خوب میان دستگاه ها بیش از ۱۵۰ واحد مسکونی در شهرک روستای زاچ و داربست در حال تکمیل است و این روستا از همه خدمات همچون مسجد، مدرسه، مخابرات و طرح هادی روستایی برخوردار خواهد شد.

همتی تصریح کرد: برای روستای لیره ای در شهرستان جاسک نیز مکان‌یابی، تسطیح و خیابان بندی انجام شده و برای تامین آب و برق این روستا تصمیم‌گیری شد که دستگاه‌های اجرایی سریعا این کار را آغاز خواهند کرد و با کمک نیروی دریایی سپاه و با هماهنگی و همدلی، کار ساخت واحدهای مسکونی، این روستا نیز انجام می‌شود.

استاندار هرمزگان ابراز داشت: در روستای سگن نیز به زودی عملیات ساخت و ساز توسط دستگاه‌های مربوط و بنیاد مسکن آغاز خواهد شد تا در مجموع بتوانیم مسائل روستاهایی که در سیل دچار مشکل شده بودند را حل کنیم.

همتی با تشکر از همکاری خیلی خوب سردار تنگسیری و مجموعه نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: نیروی دریایی سپاه در مرحله امداد رسانی و ارائه خدمات در زمان سیل و همچنین پس از آن در بازسازی روستاهای آسیب دیده در کنار مدیریت استان هستند .

استاندار هرمزگان بیان داشت: وجود استعداد نیروی دریایی سپاه، ظرفیت خوبی برای هرمزگان است که برکات فراوانی را برای این استان به همراه داشته و نیروی دریایی سپاه با تمام قوا در کنار دولت، برای رفع مشکلات مردم حضور دارد.

نظر شما