شناسهٔ خبر: 47961791 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

علی صالحی مطرح کرد؛

راه اندازی سامانه الکترونیکی نظارت بر محکومان در بندرعباس

موج نیوز

همزمان با هفته قوه قضاییه با حضور رئیس کل دادگستری هرمزگان مرکز مانیتورینگ و سامانه الکترونیکی نظارت بر محکومان در بندرعباس به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، علی صالحی رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: در این مراسم از ۵۰ دستگاه پابند الکترونیک و تجهیزات مرتبط با آن نیز رونمایی شد.
صالحی با بیان اینکه تاکنون این پابند‌ها برای ۹۱ نفر نصب شده افزود: امروز نیز این سامانه برای ۲۱ نفر راه اندازی شد تا افراد بتوانند با محدوده قانونی در کنار خانواده هایشان باشند و کمکی به معیشت آنان شود.
وی گفت: قانون گذار امکان استفاده از تجهیزات الکترونیکی برای مراقبت از زندانیان در محدوده مکانی مشخصی را پیش بینی کرده است.
رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: این پابندهای الکترونیک برای استفاده محکومان واجد شرایط براساس نوع و میزان محکومیت در محدوده شهری تعیین شده و به تشخیص مقام قضایی، نصب و فعال خواهند شد.
صالحی افزود: این دستگاه‌ها برای مراقبت الکترونیکی از محکومان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها است.
رئیس کل دادگستری هرمزگان به ضرورت کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی مرتبط با خانواده زندانیان و لزوم بهره گیری از فناوری‌های نوین برای مراقبت از محکومان اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از مراقبت الکترونیکی برای افراد واجد شرایط، ارتقای شاخص‌ها و مؤلفه‌های مرتبط با حقوق شهروندی است.
رئیس شورای قضایی استان هرمزگان با اعلام اینکه هدف دستگاه قضایی در دوره تحول صرفاً نگهداری زندانیان در زندان نیست، گفت: علاوه بر مراقبت، اصلاح رفتار مددجویان و توانمندسازی آن‌ها به طور جدی مدنظر است.

نظر شما