شناسهٔ خبر: 47952685 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

۲فوتی در حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران

اتوبوس حامل خبرنگاران عصر امروز (چهارشنبه) در محور ارومیه-نقده واژگون شد، متأسفانه در جریان این حادثه ۲ تن از خبرنگاران جان خود را از دست دادند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 اتوبوس حامل خبرنگاران محیط زیست که برای بازدید از دریاچه ارومیه از تهران اعزام شده بودند، دچار سانحه شده و تعدادی از خبرنگاران در این حادثه مصدوم شده‌اند.

فاطمه هنرور خبرنگار شبکه خبر از شاهدان حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران با اشاره به واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران در ارومیه گفت: ساعت ١٨:٠٠ امروز (چهارشنبه، دوم تیرماه) یک دستگاه اتوبوس شامل تیم خبرنگاران هنگام بازگشت در نزدیکی شهرستان نقده واژگون شد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_397382" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/820074/397382?width=400&height=300"></script></div>

انتقال هوایی ۴ مصدوم به بیمارستان

مهدی ولی‌پور، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر بیان کرد:  ۳ تیم امدادی به محل حادثه اعزام شدند. تیم امداد هوایی آذربایجان شرقی در حالت آماده باش هستند. متأسفانه این حادثه ٢١ تن مصدوم و دو تن فوتی داشته است.

وی گفت: براساس اعلام اورژانس حال ۴ نفر از مصدومان وخیم گزارش شده و در حال حاضر بالگرد در حال آماده سازی و تحویل بیماران برای انتقال به بیمارستان ارومیه است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_397383" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/820074/397383?width=400&height=300"></script></div>

 رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفتگو با شبکه خبر گفت: از ۲۱ مجروح حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران ۴ نفر با امداد هوایی به ارومیه منتقل شدند.

ولی‌پور بیان کرد: بر اساس گزارش‌های اولیه، نقص فنی در ترمز، علت حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران در شهرستان نقده بوده است.

رئیس امداد و نجات هلال احمر گفت: وضعیت مجروحان حادثه وخیم نیست.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_397396" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/820074/397396?width=400&height=300"></script></div>

خبرنگاران مصدوم تحت درمان هستند

هنرور خبرنگار شبکه خبر از شاهدان حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران گفت: تیم خبرنگاران حوزه محیط زیست به دعوت ستاد احیای دریاچه ارومیه و هماهنگی سازمان محیط زیست برای تهیه گزارش از تهران به ارومیه اعزام شده بودند.

وی ادامه داد: پس از انجام بازدیدها هنگام بازگشت، در جاده روستای دشت قوره به شهرستان نقده راننده اعلام کرد ترمز خودرو پاره شده است و اتوبوس واژگون می‌شود.

خبرنگار شبکه خبر گفت: مصدومان واژگونی اتوبوس خبرنگاران تحت درمان هستند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_397400" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/820074/397400?width=400&height=300"></script></div>

نقص فنی در ترمز، علت حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران در نقده

سرهنگ پاکدل، فرمانده انتظامی شهرستان نقده گفت: با حضور سریع مأموران در صحنه تا این لحظه در پی این حادثه ناگوار، ۲ نفر از خبرنگاران فوت و ۲۱ نفر نیز مجروح و توسط عوامل انتظامی و امدادی سریعا به بیمارستان منتقل شدند.

وی افزود: مأموران علت این حادثه دردناک را نقص فنی در ترمز اتوبوس حامل خبرنگاران بیان کرده‌اند.

اعلام اسامی مصدومان

اورژانس، اسامی مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران حوزه محیط زیست را که برای تهیه گزارش از دریاچه ارومیه عزیمت کرده بودند، اعلام کرد.

بر اساس اعلام اورژانس، اسامی مصدومان به این شرح است:

محمدمهدی گوهری، محمد رحیم مقدس، حسن ظهوری، مرتضی محمد صادق، ابراهیم نژادرفیعی، مرتضی محمدزاده، زهرا رفیعی، سهیل فرجی، نیما عبدالله پور، آیسان زرفام، فروغ فکری، رباب باباخان، زهرا کشوری، نگار اکبری، زینب رحیمی، کمال عثمانپور، علی حاجی مرادی، علی شریف زاده، صدرا محقق، آسیه اسحاق و سعید بیداد.

لحظه انتقال ۴ مصدوم حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_397421" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/820074/397421?width=400&height=300"></script></div>
 

سازمان راهداری: قصور راننده، عامل حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران

صالحیان، مدیرکل آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: راننده بدون صورت وضعیت و به صورت فردی اقدام به مسافرگیری در مسیر کرده و بر اساس آخرین گزارش پلیس راه به دلیل عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه در بروز این حادثه مقصر بوده است.

وی افزود: اگرچه اتوبوس مذکور دارای معاینه فنی معتبر بوده است، اما تخلف و قصور راننده محرز بوده چراکه نه‌تنها بدون صورت وضعیت اقدام به جابجایی مسافر کرده بلکه با وجود آشنایی از مسیر کوهستانی مذکور، سرعت غیرمجاز داشته است و همین مسئله سبب شده تا نتواند وسیله نقلیه خود را کنترل کند.

شبکه خبر این مصیبت را به همکاران رسانه‌ای خصوصاً همکاران خبرگزاری ایرنا و ایسنا تسلیت می‌گوید.

 

برچسب‌ها:

نظر شما