شناسهٔ خبر: 47940385 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

نیمه نهایی لیگ ملت‌های والیبال زنان ۲۰۲۱

دور نیمه نهایی سومین دوره لیگ والیبال ملت‌های زنان ۲۰۲۱ فرداشب در ریمینی ایتالیا برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
 به نقل از پایگاه اختصاصی مسابقات، در این رقابت‌ها که جایگزین ۲۶ دوره رقابت‌های جایزه بزرگ زنان شده است، ۱۶ تیم حضور یافتند و به صورت دوره‌ای رقابت کردند و جدول مسابقات به صورت کلی محاسبه شد. در نهایت ۴ تیم برتر به مرحله نهایی صعود کردند.
 
در جدول رده بندی پایانی مرحله دوره‌ای جام ملت‌های والیبال زنان، تیم آمریکا با ۱۴ پیروزی و ۴۲ امتیاز در صدر ماند و تیم برزیل با ۱۳ برد و ۴۰ امتیاز دوم شد. تیم‌های ژاپن با ۱۲ برد و ۳۳ امتیاز و ترکیه با ۱۱ برد و ۳۰ امتیاز سوم و چهارم شدند و هر ۴ تیم مجوز صعود به دور نهایی را کسب کردند.
 
تیم‌های چین با ۱۰ برد و ۳۰، دومینیکن با ۹ برد و ۲۹، هلند با ۹ برد و ۲۵، روسیه و بلژیک با ۸ برد و به ترتیب با ۲۴ و ۱۹ امتیاز در رده‌های پنجم تا نهم قرار گرفتند. تیم‌های آلمان و لهستان با ۵ برد و به ترتیب با ۱۶ و ۱۵ امتیاز دهم و یازدهم شدند. تیم‌های ایتالیا و صربستان با ۴ برد و به ترتیب با ۱۶ و ۱۴ امتیاز در رده‌های دوازدهم و سیزدهم جای گرفتند.
 
تیم‌های کانادا و کره جنوبی با ۳ برد و به ترتیب با ۱۱ و ۱۰ امتیاز رده‌های چهاردهم و پانزدهم را به خود اختصاص دادند و تیم تایلند با ۲ برد و ۶ امتیاز در رده شانزدهم قرار گرفت.
 
برنامه مسابقات به این شرح است:
نیمه نهایی - پنجشنبه ۳ تیر:
برزیل - ژاپن، ترکیه - آمریکا
 
در دوره قبل در سال ۲۰۱۹، تیم‌های آمریکا، برزیل و چین اول تا سوم شدند. تیم آمریکا در دو دوره اخیر قهرمان شده است. در والیبال ملت‌های زنان (جایزه بزرگ زنان) تیم برزیل با ۱۲ قهرمانی ۶ نایب قهرمانی و ۲ سومی رکورد دار است و تیم‌های آمریکا با ۸ قهرمانی یک نایب قهرمانی و ۲ سومی در رده دوم و روسیه با ۳ قهرمانی ۶ نایب قهرمانی و ۴ سومی در رده سوم قرار دارند. تیم‌های کوبا ۲ بار و چین و هلند یک بار قهرمان شده اند.

نظر شما