شناسهٔ خبر: 47936854 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

حدود ۱۸ هزار جانباز کرمانشاهی واکسن کرونا دریافت کردند

کرمانشاه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: براساس پروتکل‌های وزارت بهداشت در زمینه تزریق واکسن کرونا، تاکنون ۱۷ هزار و ۷۸۹ نفر از جانبازان استان شامل جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد و جانبازان شیمیایی حاد واکسن کووید ۱۹ را دریافت کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، دکتر «محمودرضا مرادی» سه‌شنبه شب در نشست بررسی مسایل و مشکلات درمانی و دارویی ایثارگران و خانواده شهدا استان کرمانشاه افزود: در مراحل بعدی نیز جانبازان شیمیایی ۲۵ درصد به بالا، جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد جامانده در مرحله اول و همسران جانبازان ۷۰ درصد واکسن کرونا را دریافت می کنند.

وی اظهار داشت: فرآیند دریافت نسخه و تحویل دارو در خصوص خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران دارای پیچیدگی هایی است که باید بررسی و تسهیل شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تعداد زیادی از جانبازان و ایثارگران برای تهیه داروهای کمیاب و خاص خود دچار مشکل هستند که به زودی یک داروخانه دولتی به این امر اختصاص خواهد یافت و آنها می توانند سهمیه داروهای کمیاب و خاص خود را از این داروخانه بدون هیچ مشکلی تهیه نمایند.

وی افزود: باتوجه به قرارداد بین معاونت درمان و بیمارستان‌های دولتی در راستای ارایه خدمات لازم به جانبازان و ایثارگران تمام این بیمارستان‌های چه در مرکز استان و چه شهرستان‌ها موظف به پذیرش آنها هستند.

مرادی در ادامه گفت: امنیت امروز کشور مرهون فداکاری شهدا و ایثارگران است که با از جان گذشتگی در برابر دشمن ایستادند و از کیان اسلامی دفاع کردند.

وی تاکید کرد: تکریم ایثارگران و خانواده های آنها در کنار ارایه خدمات درمانی و دارویی لازم به آنها، از مهمترین مواردی است که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در پایان گفت: باید با بررسی و پیگیری های لازم از سوی معاونت‌های درمان و  غذا و دارو دانشگاه مشکلات خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران استان در حوزه درمان و دارو درکوتاه ترین زمان ممکن برطرف شود.

درمان ایثارگران اولویت اول است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه نیز در این نشست گفت: عزت، اقتدار، امنیت و آرامش امروز کشور مرهون ایثار و از خودگذشتگی شهدا و ایثارگران و خانواده‌های معظم آنها است.

حجت الاسلام «هادی عسکری» افزود: سلامت جامعه ایثارگران از مهم‌ترین هدف های بنیاد شهید و امور ایثارگران است و تمام تلاش ما ارایه بهترین خدمات به ایثارگران است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی همواره بیشترین همکاری و همدلی را با مجموعه ایثارگران داشته و دارد، گفت: موضوع درمان ایثارگران اولویت مهم بنیاد است و اقدامات لازم در راستای کاهش این مشکلات حوزه دارو و درمان صورت گرفته و این تلاش‌ها ادامه خواهد داشت.  

به گزارش ایرنا، ۱۹ هزار و ۶۱۶ جانباز در استان کرمانشاه وجود دارد که از این تعداد ۳۵۰ نفر را جانبازان بالای ۷۰ درصد تشکیل می دهند.  

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از ۹ هزار و ۸۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

نظر شما