شناسهٔ خبر: 47936442 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

دانشجو گزارش می‌دهد

«مرگ»؛ سرانجام نسخه‌های عجیبی که در آرایشگاه‌های زنانه پیچیده می‌شود

آرایشگاههای زنانه سابقه خوبی در سلامت اجتماعی و فرهنگی ندارند و با تغییر سبک زندگی مردم بسیاری از تحولات عجیب و غریب زاییده طرز فکر مدیران و گردانندگان این مراکز است

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، فرزانه فراهانی_ بسیاری از معضلات اجتماعی نتیجه پیشنهادات غلط و خارج از چارچوبی است که افراد در جایگاه های مختلف برای یکدیگر می‌پیچند.

امروزه سطح رشد آسیب‌های اجتماعی روندی فزاینده و نگران کننده را پشت سر می‌گذارد که در بسیاری از موارد با آگاه سازی افراد و ایجاد بستری جهت آگاهی بخشی و روشنگری مردم میتوان جلوی گسترش بخش قابل توجهی از آن‌ها را گرفت.

 

اعتیاد به موادمخدر پیامد دورهمی‌های ناسالم!

توصیه‌ها و پیشنهاداتی که نوجوانان و جوانان در میهمانی‌ها و دور همی‌های دوستانه به هم دارند و خواسته و از سر عمد و یا به صورت ناخواسته و از روی غفلت یکدیگر را گرفتار معضلاتی چون اعتیاد کرده و گاه در یک چشم به هم زدنی این پیشنهادات و تعاملات مخرب به قیمت مرگ و زندگی آن‌ها تمام می‌شود.

دختران و زنان جوان بیش از مردان قربانی دوستی و پذیرش پیشنهاد دوستان نامتعارف خود می‌شوند و از آنجا که زنان اغلب احساساتی و عاطفی هستند، در زمان کمتری ممکن است در معرض آسیب هایی چون اعتیاد قرار گرفته و معتاد شوند.

رفت و آمد و مراوده زنان و دختران با یکدیگر در اماکنی چون آرایشگاهها و میهمانی‌های زنانه طی سالهای اخیر تنها یک ارتباط دوستانه ساده نبوده است و بسیاری از دختران و زنان معتاد و کارتن خواب علت گرایش به اعتیاد و مصرف موادمخدر خود را رفت و آمد و همنشینی با زنانی که خود گرفتار مصرف مواد افیونی بوده‌اند، عنوان می‌کنند.

 

از حضور فالگیرها تا پزشک نماهایی که نسخه چاقی و لاغری می‌پیچند!

آرایشگاههای زنانه سابقه خوبی در سلامت اجتماعی و فرهنگی ندارند و با تغییر سبک زندگی مردم بسیاری از تحولات عجیب و غریب زاییده طرز فکر مدیران و گردانندگان این مراکز است که به مرور در سطح جامعه با وجود همه ناهنجاری عادی انگاری می‌شود.

محیط داخلی آرایشگاههای زنانه بیشتر از آنکه به دنبال انجام کارهای مختص این قبیل مجموعه‌ها باشد سالهای سال است که یا پاتوق فالگیرها و رمالها با تیپ و قیافه‌های عجیب و غریب ظاهری و فکری است و یا به محل پیچیدن نسخه‌های درمانی لاغری و چاقی، انجام انواع لیرز به صورت غیر تخصصی تبدیل شده است.

سردار مجید کریمی رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا در نشست خبری روز سه‌شنبه یکم تیر ماه خود در جمع خبرنگاران گفت: به تازگی مصرف قرصی با نام تجاری گلوریا که تحت عنوان یکی از داروهای پر فروش در جهت لاغری معرفی می‌شود در اماکنی مثل آرایشگاههای زنانه توزیع و به فروش می‌رسد.

سردار کریمی همچنین گفت: متاسفانه قرص‌های لاغری که طرفدارانی نیز در میان زنان و جوانان دارد عوارض جبران ناپذیری برای مصرف‌کنندگان درپی دارد و در این میان برندی به نام گلوریا که شامل کپسول‌های لاغری است و حاوی مخدر شیشه تشخیص داده شده است.

 

اعتیاد به مخدر شیشه دستاورد مصرف قرص‌های لاغری غیرمجاز

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: پلیس مبارزه با موادمخدر و سازمان غذا و دارو وجود مخدر شیشه در این کپسول‌ها را تایید کرده است و این نوع کپسول‌ها بیشتر در آرایشگاه‌های زنانه، عطاری‌ها، باشگاه‌های ورزشی، تبلیغات ماهواره‌ای و ... به فروش می‌رسد.

به گفته سردار کریمی این نوع کپسول‌ها به صورت قاچاق و غیر قانونی وارد کشور می‌شود و مصرف کنندگان این نوع به اصطلاح داروی لاغری بدون آنکه خودشان بدانند دچار اعتیاد شدید به مخدر شیشه شده و امکان ترک کردن آن برایشان بسیار دشوار خواهد بود.

بر اساس گفته‌های رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر متأسفانه تا کنون ۲ نفر از زنانی که مصرف کننده کپسول لاغری گلوریا بوده‌اند جان باخته و چندین نفر هم دچار مشکلات کبدی و تنفسی و گوارشی شده‌اند.

آنچه مسلم است این است که در شرایط فعلی جامعه و عموم اقشار حاضر در آن به ویژه و دختران و زنان جوان بیش از سایرین به آگاه سازی و در اختیار داشتن اطلاعات کافی نیازمند هستند و این مسئولان و متولیان حوزه کاهش آسیب های اجتماعی‌ اند که باید بستری امن و مطمئن را برای افزایش اطلاعات عموم مردم فراهم کنند.

نظر شما