شناسهٔ خبر: 47928567 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کشف فرار مالیاتی ۵۲ میلیارد تومانی توسط پلیس امنیت اقتصادی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی از کشف فرار مالیاتی ۵۲ میلیارد تومانی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سردار محمدرضا مقیمی با اعلام خبر کشف فرار مالیاتی 52 میلیارد تومانی اظهار کرد: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی با برگزاری جلسات تعاملی متعدد با مسئولان اداره کل مالیاتی استانها، در تحقیقاتی از وجود عملیاتهای مالی مشکوک، بدهکاران کارتهای بازرگانی و فرار مالیاتی افرادی در سالهای قبل در سطح استان کرمانشاه مطلع شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی افزود: کارآگاهان در بررسی‌های اسنادی و میدانی بیشتر، متوجه شدند عده‌ای با کارت بازرگانی افراد دیگری با بضاعت مالی کم در گمرکات سراسر کشور از جمله بنادر جنوبی در امر واردات فعالیت عمده داشته و از این طریق فرار مالیاتی بیش از 520 میلیارد ریالی داشته‌اند.

وی تصریح کرد: در ادامه با قوت گرفتن احتمال سوء استفاده از کارت بازرگانی توسط شخص یا اشخاصی دیگر، با هماهنگی قضائی و اعلام شکایت رسمی توسط نماینده حقوقی سازمان امور مالیاتی، شناسایی و بازداشت سایر متهمان وارد مرحله جدیدی شد.

مقیمی افزود: در نهایت مشخصات 35 نفر از مرتبطان استفاده از کارت بازرگانی به عنوان حق‌العمل کار و صاحبان کالا، استخراج و مخفیگاه آنها در استانهای بوشهر، هرمزگان و خوزستان شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه منسجم و هماهنگ دستگیر که پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گفت: فرار مالیاتی اثرات مخرب منفی بر اقتصاد کشور وارد می‌سازد و امروزه تعامل پلیس امنیت اقتصادی با اداره امور مالیاتی و اقدامات صورت گرفته در این زمینه موجبات وصول مالیات را فراهم کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما