شناسهٔ خبر: 47922912 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش:

مصمم به بازگشایی مدارس در مهرماه جاری هستیم

معاون آموزش ابتدایی وزیرآموزش و پرورش گفت: مصمم به بازگشایی مدارس در مهرماه جاری هستیم

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد؛ "رضوان حکیم زاده"معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با حضور در مدرسه خیری "یاس سرام" شهرستان میبد از بازگشایی مدارس در مهرماه امسال خبرداد و گفت : وزارت آموزش و پرورش مصمم است تمام تلاش خود را به کار بگیرد تا بتوانیم درمهرماه سال 1400بدون دغدغه شاهد بازگشایی مدارس باشیم.

"رضوان حکیم زاده" با بیان اینکه هماهنگی کامل با وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا داریم افزود: امیدواریم با  اقداماتی که وزارت بهداشت انجام می دهد فرصت هایی فراهم شود که شاهد واکسیناسیون جامعه فرهنگی باشیم تا امکان بازگشایی مدارس عملا فراهم شود.

حکیم زاده با اشاره به اعلام وزارت بهداشت مبنی بر آسیب هایی که کرونا با  تعطیلی مدارس به ویژه در دوره ابتدایی داشته گفت: امیدواریم با تمهیداتی که اندیشیده شده است بتوانیم شاهد شروع سال تحصیلی بدون دغدغه و مشکل باشیم .

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش با اشاره به فرارسیدن  ثبت نام دانش آموزان در مدارس هم گفت : بخش نامه ثبت نام در 22 اردیبهشت ماه به سراسرکشور ابلاغ شده است و فرایند ثبت نام با ثبت نام پیش دبستانی ها و کلاس اولی ها از اول خرداد ماه شروع شده است .

حکیم زاده افزود: ثبت نام برای دوره های بعدی هم به همان شکل با توجه به زمان تعطیلی و دریافت کارنامه ها امکان پذیر می باشد؛ البته همه به شکل الکترونیکی است و برای پایه اول ، هم  حضوری و هم به صورت الکترونیکی امکان ثبت نام وجود دارد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از هماهنگی با مرکز آموزش و پرروش کودکان استثنایی درجبران کاهش تعداد نوآموزان هم صبحت به میان آورد و گفت : هماهنگی هایی هم با مرکز آموزش و پرورش کودکان استثنایی شده که برای جبران کاهش تعداد نو آموزان پیش دبستانی که دربرنامه سنجش شرکت کرده بودند؛ امسال بتوانیم علاوه بر دانش آموزان دبستانی ،600 هزار نوآموز پیش دبستانی را در برنامه سنجش همگام وارد کنیم. 

حکیم زاده  پس از بازدید از آثار دانش آموزان نمونه شاهد یاس سرام درزمینه های خوشنویسی،موسیقی ،نقاشی و کاردستی با اهداء هدایایی از آن ها تجلیل کرد .

نظر شما