شناسهٔ خبر: 47921749 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

کریمی فیروزجایی قرائت کرد:

تذکر کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور/ تذکر58 نماینده به وزرای اقتصاد و صمت در مورد ضرورت جلوگیری از افزایش قیمت خودرو

عضو هیات رئیسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، علی کریمی فیروزجائی در نشست علنی امروز (سه‌ شنبه 1 تیر ماه) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان خطاب به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

- مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان به همراه 43 نماینده به وزیر نفت: لزوم توجه به درخواست‌ها و مشکلات ناوگان حمل و نقل سوخت و فرآورده‌های نفتی.

- عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان به وزیر بهداشت: لزوم نظارت مستمر بر بهداشت صنایع غذایی. همچنین تذکر به وزیر کشور: ضرورت حذف جریمه رانندگان تاکسی اینترنتی به علت تردد در ساعت محدودیت کرونایی. همچنین تذکر به رئیس جمهور: لزوم رسیدگی به گلایه کارمندان وزارت ورزش در خصوص افزایش حقوق و عدم اقدام لازم توسط سازمان برنامه و بودجه.

- علی علی زاده نماینده مردم مراغه وعجب شیر به همراه 14 نفر از نمایندگان به وزیر صمت: لزوم آغاز احداث شبکه انتقال برق معادن در منطقه جنوب دامغان و شاهرود. همچنین تذکر به همراه 52 نفر از نمایندگان به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم توجه فوری به دام‌های عشایر.

- فرهاد بشیری نماینده مردم پاکدشت به همراه 57 نفر از نمایندگان به وزرای اقتصاد و صمت: ضرورت جلوگیری از افزایش قیمت خودروها توسط شورای رقابت با توجه به کاهش نرخ ارز. همچنین تذکر به همراه 51 نفر از نمایندگان به وزیر صمت: لزوم ساماندهی توزیع شکر در کشور و جلوگیری از فروش چندنرخی آن.

- احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس ،قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم تسریع در رسیدگی به خسارات بارندگی، سیل و تگرگ در حوزه انتخابیه.

- علیرضا ورناصری قندعلی نماینده مردم مسجدسلیمان و لالی و هفتگل و اندیکا به همراه 39 نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: ضرورت مدیریت قیمت کالاهای اساسی به ویژه اقلام غذایی و کوتاه کردن مسیر زنجیره تولید و توزیع. همچنین تذکر به رئیس جمهور: ضرورت تسریع در ارائه گزارش عملکرد 8 ساله دولت و پرهیز از مسائل حاشیه‌ای.

- سیدمحمود نبویان نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس به همراه 64 نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: لزوم جلوگیری از شکل‌گیری خسارت دیگری در مذاکرات و ضرورت تأمین منافع اقتصادی ملت ایران.

- علیرضا زندیان نماینده مردم بیجار به همراه 16 نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی: ضرورت تسریع در اتمام طرح پیاده‌رو شهید اردلان بیجار به طول 450 متر.

- احمد محرم زاده یخفروزان نماینده مردم اهر و هریس به وزیر ورزش و جوانان: علت عملیاتی نشدن اجرای طرح ورزشگاه 5 هزار نفری اهر با توجه به تأمین اعتبار چیست؟

- حبیب اله دهمرده نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون به وزیر کشور: چرا در رابطه با وضعیت آشفته شهر زابل علیرغم تذکرات و قول‌های فراوان اقدام جدی صورت نگرفته است. همچنین تذکر به وزیر راه و شهرسازی: چرا در رابطه با برخی از پل‌ها و تقاطع‌های زابل و شهرستان حوزه انتخابیه علیرغم قول‌های فراوان هنوز اقدام جدی صورت نگرفته است.

- تذکر بهروز محبی نجم آبادی نماینده سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن به همراه 52 نفر از نمایندگان به وزیر جهاد کشاورزی؛ لزوم تسریع در تامین نهاده مورد نیاز دامداران جهت ادامه حیات دام های مولد با توجه به خشکسالی، همچنین تذکر این نماینده به همراه 48 نفر از نمایندگان به وزرای جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت؛ لزوم مدیریت و پشتیبانی از طرح های صنایع تبدیلی و سردخانه های مجهز.

- تذکر منصورعلی زارعی کیاپی نماینده ساری و میان‌دورود به وزیر راه و شهرسازی؛ علت تعطیلی طرح بازسازی جاده ساری به کام کیاسر با توجه به تصادفات مکرر و خسارت جانی و مالی سنگین، همچنین تذکر این نماینده به وزیر جهاد کشاورزی؛ لزوم رفع موانع تولید صنعت مرغداری با توجه به گرانی جوجه یک روزه و افزایش هزینه ها. همچنین ضرورت اقدام لازم جهت نگهداری راه های دسترسی به جنگل در طرح تنفس جنگل ها. همچنین در تذکر دیگری به وزیر کشور؛ لزوم تسریع در وضعیت نگران کننده جمع آوری پسماند در مرکز استان مازندران و شهرستان میان درود./

پایان پیام

نظر شما