شناسهٔ خبر: 47921119 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس من| اقدامات صورت گرفته در پی حمله به تعدادی از رای دهندگان ایرانی در خارج از کشور

سخنگوی وزارت امور خارجه از ارسال یادداشت‌های اعتراضی به برخی از کشورها در پی برخورد و حمله به رای‌ دهندگان ایرانی خبر داد و گفت که پیگیری‌های حقوقی در این زمینه ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، در پی برگزاری سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری در ۱۳۳ کشور و ۲۳۴ صندوق اخذ رای در خارج از کشور برای هموطنان ایرانی مقیم این کشورها، شاهد برخورد و حمله به تعدادی از رای دهندگان ایرانی از سوی عناصر ضد انقلاب و گروهک تروریستی منافقین بودیم. 

در همین خصوص جمعی از کاربران خبرگزاری فارس در کمپینی خواستار پیگیری این موضوع از دولت و مجلس و برخوردهای صورت گرفته شدند.

به گزارش فارس، روز جمعه همزمان با برگزاری انتخابات در خارج از کشور اخباری مبنی بر برخورد و حمله به تعدادی از رای دهندگان ایرانی در تعدادی از کشورهای اروپایی و آمریکا بودیم. از آن جمله برخورد و حمله به خانم ایرانی رای دهنده در شهر برمینگهام انگلیس که در نهایت یک روز بعد (شنبه) به احضار «راب مک ایر» سفیر انگلیس در تهران به وزارت امور خارجه منجر شد. «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه در همین زمینه با اعلام این خبر گفت که در احضار سفیر انگلیس مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به این تحرکات آشوبگرانه و تروریستی اعلام شد. 

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در گفت‌وگویی با اشاره به برخوردهای صورت گرفته با برخی از رای دهندگان در تعدادی از کشورهای اروپایی و آمریکا گفت: اعتراضات جدی و رسمی خودمان را به مقامات محلی و وزارت امور خارجه این کشورها اعلام کردیم. (اینجا بخوانید)

«سید مهدی حسینی متین» کاردار ایران در لندن هم در توئیتی با اشاره به بازداشت سه نفر در ارتباط با حمله به خانم ایرانی رای‌دهنده در برمینگهام اعلام کرد عوامل حمله هنوز این خانم و خانواده‌اش را تهدید می‌کنند و سفارت با جدیت در حال پی‌گیری موضوع است.

خطیب‌زاده همچنین روز دوشنبه ۳۱ خرداد ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران در این خصوص گفت: خطیب‌زاده افزود: یادداشت‌های جدی اعتراضی دادیم و پیگیری‌هایی در تهران کردیم و سفیر انگلیس هم به همین خاطر به وزارت خارجه احضار شد و پیگیری‌های حقوقی را تا زمان حصول نتیجه ادامه خواهیم داد. واقعا صحنه‌هایی که برخی از ورشکسته‌ها و عناصر اجاره‌ای خواستند تصویرسازی‌ها را خواستند از ملت ایران نشان دهند هیچ شباهتی با ملت متمدن و تاریخ ساز ایران ندارد. (جزییات بیشتر)

انتهای پیام/

نظر شما