شناسهٔ خبر: 47907300 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ماجرای مبهم تیم ملی، فدراسیون و اسکوچیچ؛ پرسه در مه

تهران- ایرنا- در حالی‌که زمان چندانی تا نخستین بازی تیم ملی در مرحله سوم و نهایی انتخابی جام‌جهانی نمانده، هنوز تکلیف سرمربی تیم ملی فوتبال ایران مشخص نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، تنها ۷۳ روز تا برگزاری اولین بازی تیم ملی فوتبال ایران در دور نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر وقت باقیست. حدود ۲ ماه و نیم دیگر باید ماموریت خود را در مرحله سوم آغاز کنیم و این بار طوری عمل کنیم که مانند دور دوم کارمان به روز آخر و اما و اگر کشیده نشود.

فعلا اما اوضاع چندان مساعد و رضایتبخش نیست. ما بین تیم‌های مدعی حاضر در این مرحله یعنی عربستان، ژاپن، کره جنوبی و استرالیا تنها تیمی هستیم که تکلیف سرمربی‌مان مشخص نشده است. قرارداد دراگان اسکوچیچ به اتمام رسیده و اخبار ضد و نقیضی پیرامون او به گوش می‌رسد. موضع نه چندان سفت و محکم و پرابهام فدراسیون فوتبال نیز به شایعات دامن زده و باعث شده تا نام‌های مختلفی مطرح شود و به گوش برسد.

کارلوس کی‌روش، برانکو ایوانکوویچ، گابریل کالدرون، آندره‌آ استراماچونی، علی دایی و حتی یحیی گل‌محمدی. این نام‌هایی است که تا به اینجا در رسانه‌ها عنوان شده‌اند و راجع به آنها در محافل ورزشی حرف زده می‌شود. برانکو خیلی زود اعلام کرد در عمان شرایط خیلی خوبی دارد و جایگزین اسکوچیچ نمی‌شود. ماجرای کی‌روش هم از ابتدا منتفی بود چرا که بعضی از ارکان فدراسیون کنونی با او و تفکراتش در تضاد هستند و حتی وزیر ورزش و جوانان نیز حضور این سرمربی پرتغالی را تکذیب کرد. استراماچونی در آستانه سرمربیگری تیم الغرافه قطر قرار دارد. از داخل فدراسیون هم اعلام شده که تمامی نام‌های مطرح شده در حد شایعه هستند و هیچ مذاکره‌ای با نام‌هایی چون گابریل کالدرون، علی دایی و یحیی گل‌محمدی صورت نگرفته است.

ماجرای مبهم تیم ملی، فدراسیون و اسکوچیچ؛ پرسه در مه

اما چیزی که مشخص شده این است که فدراسیون فوتبال به جمع‌بندی نرسیده و احتمالا با گزینه‌هایی در حال انجام مذاکره است و در صورت عدم توافق با آنها، اسکوچیچ گزینه نهایی سئول نشینان خواهد بود. آنها اسکو را گزینه‌ای در دسترس می‌دانند و به همین دلیل به گزینه‌های دیگر فکر می‌کنند اما ای کاش هیات رییسه فدراسیون و شخص شهاب‌الدین عزیزی خادم موضعی مشخص را از خود نشان می‌دادند و متوجه می‌شدند که زمان کافی برای تغییر سرمربی وجود ندارد. اگر این اتفاق در فرودگاه مهرآباد و زمانی که تیم ملی به کشور برگشت رخ می‌داد و رییس فدراسیون فوتبال دوپهلو و غیر شفاف راجع به اینده اسکوچیچ صحبت نمی‌کرد این شایعات به وجود نمی‌آمد و خوشحالی بابت صعود به مرحله نهایی اینقدر زود جایش را به نگرانی برای مرحله بعد نمی‌داد.

تیم ملی در شرایط ویژه‌ای به سر می‌برد. احتمالا باید بدون بازی دوستانه خاصی به استقبال دیدارهای انتخابی برویم و سرمربی جدید فرصتی برای ارزیابی بازیکنانش و پیاده کردن تفکراتش ندارد. ای کاش به این مساله توجه شود که ما در این مرحله رقیب ساده‌ای پیش روی خود نداریم و ممکن است دوباره از امتیاز میزبانی محروم شویم و این کار را دشوارتر از قبل خواهد کرد. روی کار آمدن نفر جدید پروسه‌ای است زمان‌بر و با توجه به پرونده سنگین مارک ویلموتس، هر گزینه‌ی خارجی می‌تواند هزینه‌ای گزاف را روی دست فدراسیون بگذارد. از طرفی گزینه ایرانی هم باب میل افکار عمومی نیست و بارها مشخص شده که مردم و کارشناسان طرفدار سرمربی خارجی برای تیم ملی هستند و روی کار آوردن گزینه‌ای ایرانی، حواشی را زیاد می‌کند و حتی ممکن است جو اردوی تیم را هم تحت تاثیر قرار دهد.

با این وجود همه ما منتظر هستیم تا تصمیم جدید گرفته شود. آیا اسکوچیچ سرمربی تیم ملی خواهد ماند و به ایران برمی‌گردد یا سفر امروزش به کرواسی، یک طرفه بوده است و برگشتی ندارد؟

نظر شما