به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس: «صفا صبوری دیلمی» معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: طی سال گذشته بیش از ۸۸ هزار مترمربع از مسیرها و ایستگاههای موجود در خطوط (خیابان ولیعصر (عج) حدفاصل چهارراه پارکوی تا میدان منیریه)، (حدفاصل سبلان تا پل چوبی و ایستگاه نواب)، (پایانه خاوران تا بزرگراه امام علی (ع) و چهارراه مولوی تا میدان رازی، ایستگاه هاشمی واقع در بزرگراه سعیدی)، (بزرگراه شهید چمران حدفاصل پل ملاصدرا تا پل یادگار امام (ره)) و (بزرگراه اشرفی اصفهانی حدفاصل سازمان آب تا ایستگاه شهید مخبری) با استفاده از حدود ۷۲۰۰ تن آسفالت پلیمری مورد موج گیری، تراش و روکش کلی قرارگرفته است و اجرای اقدامات ترمیمی در این زمینه ادامه دارد.
وی با اعلام اینکه تولید و پخش آسفالت پلیمری در خطوط اتوبوسهای تندرو، برای نخستین بار در پروژههای مرمت و بهسازی روکش معابر پایتخت انجامشده است، بهرهگیری از این فناوری نوین را بهعنوان یکی از دستاوردهای مهم شهرداری پایتخت درزمینهٔ مدیریت نگهداشت معابر برشمرد و یادآور شد: پخش و اجرای آسفالت پلیمری در خطوط بی آر تی علاوه بر ارتقای ظرفیت باربری این مسیرها، افزایش چرخه عمر روسازی را نیز به دنبال داشته است.
گفتنی است استفاده از آسفالت پلیمری در خطوط اتوبوس تندروی شهر تهران برای اولین بار در سال ۱۳۹۸ و در قالب یک طرح آزمایشی در محدوده ایستگاه سبلان به مرحله اجرا رسید. بهرهگیری از این فناوری نوین متعاقب اخذ نتایج رضایتبخش درزمینهٔ دوام و تحمل بار ترافیکی، از ابتدای سال ۱۳۹۹ در طرح بهسازی خطوط و ایستگاههای بی آر تی توسعه یافت.
انتهای پیام/
نظر شما