شناسهٔ خبر: 47902532 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

با حضور رئیس جمهور؛ بهره برداری از ۱۵ طرح اقتصادی و گردشگری در قشم

امروز ۱۵ طرح اقتصادی و گردشگری با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور در شهرستان قشم به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، علی درویش‌پور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم  با اشاره به بهره برداری از 15 طرح اقتصادی و گردشگری گفت: برای اجرای این طرح‌ها ۲۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است که ۶۹ درصد این هزینه‌ها را بخش خصوصی و ۳۱ درصد باقیمانده را سازمان منطقه آزاد قشم تامین کرده است.

علی درویش‌پور افزود: مهمترین طرح‌های امروز، مرحله نخست اسکله نفتی حرا قشم با ظرفیت پهلوگیری کشتی‌های ۳۵ هزار تنی برای تامین خوراک شرکت بهین پالایش قشم، مزرعه پرورش میگو به شیوه فوق متراکم با ۴۸۰ حوضچه و ظرفیت تولید سالانه ۸۰۰ تن میگو، مرحله نخست گردشگری مدکندالو به مساحت شش هکتار، مرحله نخست شهرک مروارید به مساحت دو هزار و ۵۰۰ متر مربع و لایروبی و مقاوم سازی اسکله‌های لافت و پهل است که با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید؛

  • با حضور ریئس جمهور؛ بهره برداری از ۱۵ طرح اقتصادی و گردشگری در قشم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: با بهره برداری از این طرح‌ها ۸۸۰ فرصت شغلی برای نیرو‌های بومی جزیره قشم فراهم می‌شود.

درویش‌پور گفت: امروز ساخت ۱۴ طرح عمرانی، نفت وگاز، و گردشگری نیز با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور آغاز شد.

او افزود: سرمایه گذاری اجرای این طرح‌ها ۷۳ هزار و ۲۸۵ میلیارد ریال است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: طرح توسعه و اجرایی فرودگاهی – گردشگری آسمان، قطعه سه بزرگراه مرکزی قشم به طول ۱۰ کیلومتر، سوخت رسانی به کشتی با ظرفیت سالانه ۱۰ هزار تن، ایجاد پالایشگاه قیر، پولیمری و پایین دستی با ظرفیت ۸ هزار بشکه در روز، مجتمع گردشگری اقامتی سوزا به مساحت ۲۰ هزار متر مربع، ساختمان منطقه آزاد قشم به مساحت ۱۸ هزار متر مربع و بهسازی محور فرودگاه باسعیدو به طول ۷۵ کیلومتر مهم‌ترین طرح‌هایی است که امروز با دستور رئیس جمهور ساخت آن آغاز شد.
درویش‌پور گفت: اجرای این طرح‌ها برای هزار و ۹۳۶ نیروی بومی بصورت مستقیم و هزار و ۱۸۵ فرصت شغلی غیرمستقیم ایجاد می‌کند.

وی گفت: اکنون ۷۶ طرح به ارزش بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد ریال در منطقه ازاد قشم درحال ساخت است که پیشرفت کاری نیمی از این طرح ها، ۵۰ درصد است.

جزیره قشم با مساحت هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع، در سال‌های ۱۳۷۰ -۱۳۶۹ با تصمیم دولت به دو بخش منطقه آزاد و ویژه اقتصادی تقسیم شد.

انتهای خبر / ع

برچسب‌ها:

نظر شما