شناسهٔ خبر: 47901809 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

تداوم فساد ستیزی/ تولید موضوع محوری کشور

رئیس قوه قضاییه: فساد ستیزی و برخورد با مفسدان در دستگاه قضا همچون گذشته ادامه می‌یابد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه گفت: همکاران ما در دستگاه قضایی در سراسر کشور همت کردند و پرونده‌های مربوط به مبارزه با فساد را بر اساس حق و عدل رسیدگی کردند که این تاکید رهبر معظم انقلاب بود.
وی گفت: روحیه فساد ستیزی عموما در همکاران قوه قضاییه روحیه مبارکی است که وجود دارد و تداوم خواهد یافت.
رئیس قوه قضاییه افزود: دیروز معاون اول قوه قضاییه در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضاییه داشته اند گزارش خوبی درباره اقدامات خوب همکاران قضایی بیان و در آن به نکته‌هایی اشاره کردند که این نکات نشان داد همکاران قضایی همت خوبی برای انجام و تداوم کار‌ها و وظایف خود دارند.
تداوم سند تحول
حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی امروز در جلسه شورای عالی قوه قضاییه گفت: سند تحول برای سطوح مختلف قوه قضاییه به عنوان یک سند بالادستی مورد توجه و تاکید است.
وی گفت: سند تحول قوه قضاییه متکی به شخص نیست و اینکه در نبود بنده در قوه قضاییه اجرای این سند دچار سستی شود، اصلا چنین چیزی نخواهد بود.
وی اضافه کرد: تجربه سند تحول قوه قضاییه را در دولت هم به عنوان حرکتی تحولی ضروری می‌دانیم.
رئیس قوه قضاییه گفت: این خواست مردم است که در انتخابات با رای خود بیان کردند ما تحول می‌خواهیم و باید تحول صورت گیرد و برای این کار در دولت هم سند تحول وجود دارد و آن هم بیانیه گام دوم انقلاب است که رهبر معظم انقلاب صادر کرده است.
آقای رئیسی افزود: امیدواریم به برکت نام مبارک امام رضا (ع) و با استمداد از نام ایشان دستگاه قضایی بتواند در این مسیر گام‌های بلندی بردارد.
تولید موضوع محوری کشور
حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه افزود: موضوع تولید در کشور همچنان موضوع محوری است. تولید به معنای افزایش اشتغال، کاهش بیکاری و وابستگی به خارج مرز‌ها و رونق گرفتن بسیاری از تولیدات داخلی است و اینکه واردات کم شود و صادرات کشور افزایش یابد.
وی گفت: وضع و شرایط کنونی اقتصادی کشور ایجاب می‌کند که همه دستگاه‌ها در کشور حس رونق تولید داشته باشند.
رئیس دستگاه قضا در بخش دیگری از سخنانش ضمن تبریک ولادت باسعادت امام رضا (ع) فرهنگ رضوی را فرهنگ نجات دهنده کشور دانست و افزود: امام رضا (ع) تصریح کردند که حکمرانی مبتنی بر آموزه‌های دینی باشد و در آن توجه به مردم و مردم داری بسیار اهمیت دارد.
وی گفت: بر اساس آنچه امام رضا (ع) توصیه فرموده اند گره گشایی از زندگی مردم امری بسیار مهم و ضروری است.
آقای رئیسی همه کارکنان و مسئولان دستگاه قضایی و همه دستگاه‌های کشور را به حفظ کرامت مردم و ارباب رجوع توصیه کرد و افزود: از همه همکاران قضایی بخاطر توجهشان به مردم و تلاششان برای حفظ کرامت آن‌ها تشکر می‌کنیم و این موضوعی است که باید در همه مجموعه‌های اداری کشور مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: آمار و ارقام و گزارش‌ها حکایت از این دارد که همکاران قضایی تلاش مضاعفی در این زمینه انجام داده اند.

نظر شما