شناسهٔ خبر: 47892133 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دلجویی مسوولان شورای تامین از خانواده جانباختگان اختلافات اخیر دالاهو

قصرشیرین- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه، جمعی از اعضای شورای تامین استان، امام جمعه پاوه و روحانیون منطقه روز شنبه با حضور در منزل تعدادی از جانباختگان اختلافات به وجود آمده در منطقه دالاهو ضمن عرض تسلیت، خانواده آن ها را مورد تفقد و دلجویی قرار دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی  استانداری کرمانشاه در این دیدار با تاکید بر لزوم احقاق حقوق مردم و برخورد قاطع دستگاه قضایی استان با مخلان نظم و امنیت جامعه و افرادی که در این حادثه نقش داشتند، گفت: اختلافات به وجود آمده که بر سر مراتع در منطقه دالاهو بود با بصیرت و هوشیاری بزرگان منطقه و خود مردم قبل از اینکه مورد سوءاستفاده معاندان نظام و افراد فرصت طلب قرار بگیرد جمع شد که نقش امامان جمعه و جماعات و معتمدین اهل سنت و بزرگان و سادات اهل حق بسیار پررنگ بود.

حسین خوش اقبال افزود: با اقتدار و هوشیاری نیروهای نظامی و انتظامی استان متخلفان به سرعت شناسایی و دستگیر شده و در اختیار دستگاه قضا قرار گرفتند که هر چه سریع تر برخورد لازم با آن ها صورت گیرد.

وی گفت: بررسی این موضوع با توجه به اتفاق نظر شورای تامین استان و دادگستری استان کرمانشاه به سرعت در حال انجام است و به مردم اطمینان می دهیم که تمام متخلفان در این حادثه مورد برخورد قانونی قرار گرفته و حقوق کسانی که به آن ها تعرض صورت گرفته نیز احقاق خواهد شد.

خوش اقبال ادامه داد: با وجود اقتدار نیروهای نظامی و امنیتی در استان اجازه هنجارشکنی و برهم خوردن نظم و امنیت جامعه به مجرمان و مخلان داده نخواهد شد و به طور قطع در صورت هنجارشکنی نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی استان به سرعت و با اقتدار کامل برخورد خواهند کرد.

 اوایل خرداد امسال به دنبال درگیری و اختلاف بر سر مرتع درگیری بین چند خانواده اهل حق دالاهو و چند خانوار کوییک اهل شهرستان سرپل ذهاب پیرو مذهب اهل تسنن پیش آمد که این درگیری ها با تحریک عده ای بالا گرفت که بلافاصله با ورود نیروهای امنیتی و انتظامی و قضایی و شورای تامین استان به ریاست استاندار کرمانشاه و شورای تامین شهرستان سرپل ذهاب و علما و بزرگان ۲ قوم طرف درگیری خاتمه یافت و قرار شد که اختلاف از طریق قانونی پیگیری و حل و فصل شود.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت دارد که مردم این شهرستان پیرو مذاهب اهل حق، شیعه و سنی سال هاست به طور مسالمت آمیز در کنار یکدیگر زندگی می کنند.

نظر شما