شناسهٔ خبر: 4788940 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

بروجردی در دیدار با معاون وزیر خارجه سنگاپور:

مقابله با پدیده شوم تروریسم نیازمند همکاری مشترک همه کشورها است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تقویت گروه‌های تروریستی در منطقه را نتیجه سیاست‌های نادرست غرب خواند و گفت:‌ پدیده شوم تروریسم تهدیدی برای همه کشورهای منطقه و جهان است و برای مقابله با این پدیده شوم همکاری مشترک همه کشورها ضروری است.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرگزاری خانه ملت، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ظهر امروز با آلبرت چوا معاون وزیر خارجه سنگاپور دیدار و گفت‌وگو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به سطح همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و بازرگانی میان دو کشور گفت: ایران و سنگاپور از ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه و گسترش روابط فیمابین در عرصه‌های مختلف برخوردارند که بهره‌گیری از آنها به نفع دو ملت است.

وی در همین زمینه بر اهمیت تقویت همکاری‌های پارلمانی و نقش پارلمان‌ها در حمایت از روند توسعه همکاری‌های فیمابین در حوزه‌های گوناگون تاکید کرد.

بروجردی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جایگاه منطقه‌ای دو کشور در خاورمیانه و آسیای جنوب شرقی گفت: حضور موثر ایران در خاورمیانه و سنگاپور در آسیای جنوب شرقی می‌تواند ظرفیت‌های وسیعی در جهت تقویت همکاری‌های اقتصادی دو منطقه ایفا کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود تقویت گروه‌های تروریستی در منطقه را نتیجه سیاست‌های نادرست غرب خواند و افزود:‌ پدیده شوم تروریسم تهدیدی برای همه کشورهای منطقه و جهان است و برای مقابله با این پدیده شوم همکاری مشترک همه کشورها ضروری است.

آلبرت چوا معاون وزیر خارجه سنگاپور در ادامه این دیدار بر اراده و خواست رهبران کشورش برای توسعه مناسبات همه جانبه با ایران تاکید کرد و گفت: توسعه روابط دوستانه در عرصه‌های مختلف بویژه همکاری‌های اقتصادی- بازرگانی با ایران برای سنگاپور از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی در ادامه با دعوت از رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برای سفر به سنگاپور گفت:‌ همکاری‌های پارلمانی جزء مهمی از روابط دوستانه دو کشور می‌باشد.

معاون وزیر خارجه سنگاپور در ادامه با ابراز خرسندی از نتایج گفتگوهای هسته‌ای ایران و 1+5 تصریح کرد: سنگاپور نسبت به آینده این مذاکرات خوشبین است و امیدوار است این مذاکرات هر چه سریعتر به تفاهم متقابل دست یابد.

وی همچنین با اشاره به تحولات جاری در یمن، حل و فصل سیاسی بحران یمن را تنها راه‌حل این بحران دانست./

پایان پیام

نظر شما