شناسهٔ خبر: 47885205 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سه میلیون بوته گل به مناسبت سالروز میلاد امام هشتم در مشهد کاشته شد

مشهد- ایرنا- معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد گفت: فضاآرایی شهر مشهد با کاشت سه میلیون بوته گل در مناطق مختلف شهری در آستانه میلاد حضرت امام رضا (ع) انجام شد.

صاحب‌خبر -

مهدی یعقوبی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور زیباسازی و فضاآرایی شهر مشهد به مناسبت دهه فرخنده کرامت و سالروز میلاد حضرت امام رضا (ع) علاوه بر کاشت گلهای تابستانه در معابر شهری، میادین، آیلندهای میانی بلوارها و لچکی‌ها، بالغ بر ۱۳۰ گلدان در محورهای اصلی شهر جانمایی شد.

وی ادامه داد: علاوه بر گلکاری سطح شهر، پنج المان گل نوشته در میادین دکتر شریعتی، بسیج، فلسطین، بیت‌المقدس و آیلند میانی بلوار احمدآباد مشهد جانمایی شده و چهار المان ترکیبی گنبد و بارگاه به همراه ۱۰ المان گل مناسبتی و ۱۰ المان نوشتاری نصب شده‌ است.

معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد گفت: همچنین به منظور ارائه خدمات مطلوب به زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی، نورپردازی ویژه‌ای در مسیرهای منتهی به حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) انجام شده و بیش از ۲۳۰ هزار متر ریسه های نوری نصب شده در نقاط مختلف شهر، زینت‌بخش منظر شبانه مشهد است.

وی افزود: بیش از ۱۵۰ المان نوری خورشیدی، ۱۰۴ چراغ گوبو با طرح تبریک دهه کرامت و ۴۶ المان نوری "یا رضا (ع)" نیز در نقاط مختلف این شهر نصب شده‌ است.

یعقوبی ادامه داد: ۳۴ المان شمسه با ترکیب پارچه های الوان نیز در نقاط مختلف شهر جانمایی شده و بالغ بر هزار و ۳۰۰ مورد از پرچم‌های الوان عرشه پل‌ها و میادین شاخص شهری تعویض شده است.

نظر شما