شناسهٔ خبر: 47882344 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

خودمان حرمت شورای شهر را حفظ نکردیم/ شهرداری فکر نکند اجازه تخلف دارد

باشگاه خبرنگاران

عضو شورای شهر تهران گفت: باید واژه تفریغ را حذف کنیم تا شهرداری فکر نکند مجوز تخلف دارد و می‌تواند انحراف از بودجه داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف، در حاشیه جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، اعضای شورای شهر لایحه «تفریغ بودجه سال ۱۳۹۸ شهرداری تهران» را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در ادامه سیدحسن رسولی عضو شورای شهر تهران با قرائت گزارشی اظهار کرد: بر اساس نظام مالی تعیین شده در ماده٤٤، وظیفه نظارت مالی به حسابرسان داخلی شهرداری واگذار می‌شود که انتخاب این حسابرسان از اختیارات و وظایف شورای شهری است، ماده ٦٧ قانون شهرداری‌ها موظف می‌کند که بودجه سالیانه موسسات و شرکت‌های وابسته به شهرداری حداقل تا پایان اردیبهشت ماه سال بعد باید تسلیم شورا شود و حسب ان تا اخر خرداد مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی افزود: بر اساس این مستند، درامد‌های قطعی شده را شورا تجزیه تحلیل می‌کند و به سمع و نظر اعضا و مردم می‌رساند، تفریغ بودجه سال ٩٨ شهرداری تهران توسط موسسه حسابرسی ایین تراز اریا تهیه شده است.

رسولی بیان کرد: مهمترین تاکیدی که شورا داشته مورد اعتماد بودن این موسسات حسابرسی است، این موسسه دارای رتبه کیفی الف از جامعه حسابداران رسمی ایران و معتمد سازمان بورس است.

عضو شورای شهر تهران گفت: بر اساس بند ١ مصوبه تفریغ بودجه سال ٩٥، شهرداری موظف بود، عملکرد مقداری و ریالی را ارائه کند و هر ردیف را در اختیار حسابرس منتخب شورا قرار دهد که متاسفانه نشانی از انجام این وظیفه توسط شهرداری دیده نمی‌شود.

در ادامه زهرا نژاد بهرام با اعلام اینکه سوالی از آقای فراهانی دارم، گفت: به رغم اینکه در تبصره ٨ بودجه ٩٨، شهرداری مکلف شده برای درآمدزایی و بروزرسانی اجاره بها املاک خود را داشته باشد، این کار انجام نشده و علت ان چیست؟ همچنین برای ساخت پارکینگ باید هزینه می‌شده، اما این کار هم صورت گرفته نشده است و لطفا توضیح دهید. در خصوص نحوه محاسبه عوارض هم شهرداری هم قرار بود راهکاری ارائه کند که معلوم نیست سرانجام چه شد؟

همچنین حجت نظری به عنوان مخالف یادآور شد: متاسفانه در این ٤ سال اخیر شان شورا برای خودش مهم نبود و شاهد این بودیم که خودمان کار‌هایی انجام دادیم که حرمت شورا را حفظ نکردیم، اساسا تفریغ بودجه یعنی رسمیت بخشیدن به تخلفات شهرداری و متاسفانه شورا هم آن را تایید می‌کند؛ ما باید در تمام تبصره‌های بودجه، واژه تفریغ را حذف کنیم تا شهرداری فکر نکند مجوز تخلف دارد و می‌تواند انحراف از بودجه داشته باشد.

در حال تکمیل…

نظر شما