شناسهٔ خبر: 47880736 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تبریک مقامات عراقی به رئیس جمهور منتخب مردم ایران

رؤسای سه قوه، نخست وزیر و گردان‌های حزب الله عراق پیروزی آیت الله ابراهیم رئیسی را در انتخابات ریاست جمهوری ایران تبریک گفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه العراقیه، برهم صالح، رئیس جمهور عراق در گفتگوی تلفنی با ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب مردم ایران ضمن تبریک پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری، بر اهمیت روابط مشترک، پایدار و قوی میان عراق و ایران و تلاش برای تقویت این روابط در زمینه‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی تاکید کرد و تداوم هماهنگی را برای تقویت امنیت و ثبات در منطقه خواستار شد.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق نیز در گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور منتخب مردم ایران پیروزی وی را در انتخابات تبریک گفت و ضمن تاکید بر اهمیت تقویت روابط دوجانبه میان دو کشور، ابراز امیدواری کرد همکاری مشترک در زمینه‌های گوناگون به ویژه اقتصادی‏‏، امنیتی و مبارزه با تروریسم افزایش یابد؛ به گونه‌ای که امنیت و ثبات دو کشور و منطقه را تقویت کند.

محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق نیز در پیامی پیروزی ابراهیم رئیسی را در انتخابات ریاست جمهوری ایران تبریک گفت و بر تمایل شدید عراق به گسترش روابط دو کشور تاکید و ابراز امیدواری کرد توسعه و ثبات را برای ایران محقق کند.

فایق زیدان، رئیس شورای عالی قضایی عراق هم در گفتگوی تلفنی با ابراهیم رئیسی، همتای سابق ایرانی خود پیروزی وی را در انتخابات ریاست جمهوری تبریک گفت و برای رئیسی در انجام وظایفش در راستای منافع دو کشور آرزوی موفقیت کرد.

گردان‌های حزب الله عراق به مناسبت پیروزی سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران ابراز امیدواری کردند با تحقق مصالح دو ملت ایران و عراق در سایه دولت جدید، توطئه‌های مستکبران در منطقه شکست بخورد.

این گردان‌ها به مناسبت پیروزی سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران در بیانیه‌ای اعلام کردند: گردان‌های حزب الله عراق به مناسبت انتخاب سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور ایران صمیمانه‌ترین تبریک‌های خود را تقدیم ملت برادر ایران می‌کنند و موفقیت در برگزاری انتخابات و انتخاب شایسته‌ای را که بیانگر سطح آگاهی و درک مسوولیت ملت ایران است، به این ملت تبریک می‌گویند.

در این بیانیه آمده است: ما امیدواریم در این دوره جدید، هر چه بیشتر مصالح دو ملت عراق و ایران تحقق یابد و روابط دو کشور در زمینه‌های اساسی حمایت از ملت‌های مظلوم جهان با پیمودن راه شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی در مقابله با دشمن صهیونیستی –آمریکایی و ابزار‌های آن‌ها نظیر حکام سعودی و اماراتی با هدف شکست توطئه‌های شرورانه و مستکبرانه در منطقه تقویت شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما