شناسهٔ خبر: 47880650 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

مبارزه با فساد با جدیت دنبال می‌شود

محسنی اژه‌ای: در سال‌های ۹۸ و ۹۹ یکی از اولویت‌ها مبارزه با فساد بوده در سال ۱۴۰۰ نیز مبارزه با فساد با جدیت دنبال می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته قوه قضاییه که همه ساله از اول تا هفتم تیر برگزار می‌شود با تبریک دهه کرامت افزود: از وقت شناسی مردم قدردانیم که با وجود تلاش دشمنان و بدخواهان و معاندان، مجدد حماسه دیگری را آفریدند.

وی گفت: ما انتخاب مردم را ارج می‌نهیم و خدمت حجت ااسلام و المسلمین رئیسی هم تبریک می‌گوییم.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای افزود: این حضور گرم و معنادار مردم را به همه ملت و دلسوزان و به ویژه مقام معظم رهبری تبریک می‌گوییم.

هفته قوه قضائیه فرصتی برای نقد عملکردهاست

معاون اول قوه قضاییه همچنین گفت: هفته قوه قضاییه فرصتی برای نقد عملکرد‌های یک ساله در این مجموعه است.

آقای محسنی اژه‌ای در نشست خبری با اصحاب رسانه در آستانه هفته قوه قضاییه افزود: همه ساله در این هفته برنامه‌های قوه قضاییه مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد و همه از این فرصت برای ارائه گزارش از عملکرد سال گذشته خودشان در قوه قضاییه استفاده می‌کنند.

وی گفت: نامگذاری هفته قوه قضاییه این فرصت را ایجاد می‌کند که عملکرد قوه در طول یک سال گذشته مورد نقد و ارزیابی قرار گیرد.

آقای محسنی اژه‌ای تصریح کرد: نامگذاری یک هفته به نام قوه قضاییه فرصتی است تا اقدامات مناسب در این قوه اتفاق بیفتد ضمن اینکه عملکرد بخش‌های مختلف قوه قضاییه از سوی اصحاب رسانه و مردم مورد نقد و ارزیابی قرار بگیرد.

معاون اول قوه قضاییه گفت: سال گذشته به لحاظ مسائل کرونایی کار‌ها کمی سخت دنبال شد، اما تلاش‌های خوبی هم در دستگاه قضا برای حل مشکلات مردم انجام شد.

صیانت از حقوق مردم وظیفه دستگاه قضاست

معاون اول قوه قضاییه گفت: صیانت از حقوق مردم وظیفه دستگاه قضاست و ما مبارزه با فساد را در سال ۱۴۰۰ با جدیت دنبال می‌کنیم.

آقای محسنی اژه‌ای در ادامه نشست خبری افزود: سال ۱۴۰۰ برای قوه قضاییه متفاوت با سال‌های گذشته بود و همانطور که انتخابات امسال متفاوت از انتخابات این چهل و چند سال اخیر بود و مردم از ماه‌ها قبل از ریاست محترم قوه قضاییه آقای رئیسی درخواست می‌کردند که حضرتعالی ثبت نام و در انتخابات شرکت کنید.

وی گفت: شاهد بودم شما هم شاهد بودید از اقشار مختلف به صورت حضوری و یا به صورت بیانیه خواستند که آقای رئیسی کاندیدا شود و ریاست قوه به عنوان یکی از نامزد‌های ریاست جمهوری ثبت نام کردند، طبعاً یک بخشی از وقتشان را باید در این مسیر صرف می‌کردند و بخش عمده وقت خود را در قوه قضاییه، که تدابیری اندیشیده شد که در این راستا کوچکترین خللی در امور قضایی به وجود نیاید.

آقای محسنی اژه‌ای تصریح کرد: تمهیداتی اندیشیده شد تا کوچکترین خللی در کار‌ها به وجود نیاید و در این خصوص کوچکترین شائبه وجود ندارد و بحمدالله با ارزیابی که من داشتم در این دو زمینه توفیق داشتیم و توانستیم جلوی شائبه‌ها را بگیریم.

وی گفت: درباره تعیین رئیس جدید قوه قضاییه در وقت خود، مقام معظم رهبری تصمیم می‌گیرند و به حمدالله مردم به آقای رئیسی اعتماد کردند و ایشان را با رای معنادار و با فاصله زیاد با سایر نامزد‌ها انتخاب کردند.

معاون اول دستگاه قضا افزود: با انتخاب رئیس قوه قضاییه بعدی این انتظار و توقع به حق مردم نسبت به این که کار‌ها حتماً باید بیش از پیش بهتر انجام شود با جدیت دنبال خواهد شد و با توجه به اینکه در سال‌های ۹۸ و ۹۹ یکی از اولویت‌ها مبارزه با فساد بوده در سال ۱۴۰۰ نیز مبارزه با فساد با جدیت دنبال می‌شود.
 
<div id="video-display-embed-code_396321" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/819799/396321?width=400&height=300"></script></div>

از برنامه زمان بندی سند تحول جلوتریم

معاون اول قوه قضاییه گفت: در بحث سند تحول دستگاه قضا از برنامه زمان بندی سند جلوتریم.

آقای محسنی اژه‌ای در ادامه نشست خبری افزود: سند تحول با تلاش گروهی از نخبگان و صاحب نظران متشکل از داخل و خارج قوه قضاییه طراحی و ۴۷ محور و مشکلات اصلی قوه شناسایی شد.

وی گفت: این سند قابل ارتقا است و در سال ۹۹ ارتقا یافت و همچنان این سند ممکن است به روز شود.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: این سند با توجه به فناوری‌های جدید متحول می‌شود.

معاول اول قوه قضاییه گفت: بر اساس ارزیابی‌ها و سفر به ۱۲ استان و بررسی مشکلات قضایی استان‌ها به نظر می‌رسد مردم در این دو سال از عملکرد قوه قضاییه رضایت داشتند و این رضایت را در انتخاب مردم در انتخابات ۲۸ خرداد دیدیم.

نظر شما