شناسهٔ خبر: 47874444 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فرماندار شیراز: مردم به شایعات فضای مجازی توجهی نکنند

رئیس ستاد انتخابات شیراز ضمن اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری در کلانشهر شیراز، گفت: نتایجی که در فضای مجازی به عنوان نتیجه انتخابات شیراز مطرح می شوند مورد تایید این ستاد نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، امیری فرماندار شیراز ضمن تقدیر از حضور باشکوه مردم پای صندوق‌های رای، اظهار کرد: شیراز به عنوان یکی از کلان شهر‌های مهم کشور دارای بیشترین تعداد شعب اخذ رای در استان فارس دارد که حدود یک چهارم شعب اخذ رای استان فارس در شهر شیراز قرار دارد.

او با اشاره به برگزاری دو انتخابات همزمان ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر، ادامه داد: بر اساس قانون در موقعیتی که دو انتخابات با هم برگزار می‌شوند اولویت شمارش و جمع بندی ارسال نتیجه به انتخاباتی است که در سطح ملی برگزار می‌شود یعنی انتخابات ریاست جمهوری.

فرماندار شیراز افزود: بنابراین اعضای هیئت اجرایی، نظارت و دست اندرکاران مکلف بودند که هم درون شعبه و هم در جمع بندی نتایج ابتدا انتخابات ریاست جمهوری را جمع‌بندی کنند و به وزارت کشور و شورای نگهبان ارسال کنند که این کار تا عصر امروز شنبه حوالی غروب طول کشید که به مراجع ذیربط ارسال شد.

او تصریح کرد: تعداد واجدین شرایط شرکت در انتخابات در شهرستان شیراز یک میلیون و ۳۶۴ هزار نفر بوده که با توجه به حضور مردم در پای صندوق‌های اخذ رای میزان مشارکت مردم در شهرستان شیراز قریب ۳۲ درصد بوده است.

امیری بیان کرد: تعداد کل برگه‌های رای ماخوذه در شهرستان شیراز ۴۳۳ هزار و ۱۷۱ برگ بوده که بر این مبنا تعداد برگ‌های رای صحیحی که به نام نامزد‌ها نوشته شده ۳۸۳ هزار و ۳۳۸ رای بوده است.

او درخصوص آرای کسب شده ۴ نامزد ریاست جمهوری در شیراز، گفت: سید ابراهیم رئیسی ۲۹۰ هزار و ۴۲۶ رای، محسن رضایی میرقائد ۳۸ هزار و ۸۱۰ رای، عبدالناصر همتی ۳۶ هزار و ۶۶ رای و سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی ۱۸ هزار و ۱۶ رای را در شیراز به خود اختصاص داده اند.

رئیس ستاد انتخابات شیراز تصریح کرد: با وجود خستگی زیاد دست اندرکاران و مسئولانی که در ستاد انتخابات مشغول بودند به ویژه نیرو‌های فناوری بلافاصله کار بررسی آراء شعب اخذ رای مربوط به شورا‌های شهر شروع شد.

او ادامه داد: با توجه به اینکه روز انتخابات (۲۸ خرداد) قرار بود انتخابات شیراز تمام الکترونیک برگزار شود که در ساعات اولیه صبح به دلیل هم حضور گسترده مردم و هم ترافیک بالای شبکه، سیستم انتخابات الکترونیک دچار اختلال اندکی شد و ناگزیر شدیم در برخی از شعب برای مدت کوتاهی به شکل دستی رای مردم را بگیریم.

امیری با بیان اینکه این اتفاق، در جمع بندی هم تاثیرگذار است، اضافه کرد: با توجه به حساسیت و تعهد بالای اعضای هیئت‌های اجرایی و نظارت در حفاظت از آرای مردم و حقوق نامزدها، این حساسیت زمان بیشتری از ما می‌گیرد.

او ادامه داد: البته در تمام شهر‌هایی که انتخابات به شکل الکترونیک برگزار شده این وضعیت را شاهد هستیم و هیچ یک از کلانشهر‌هایی که انتخابات تمام الکترونیک داشته اند تا الان موفق به اعلام نتایج نشده‌اند که البته این موضوع ناشی از همین دقت است.

رئیس ستاد انتخابات شیراز افزود: شهروندان به شایعاتی که در فضای مجازی مطرح می‌شود توجه نکنند و اطلاعات دقیق در مورد انتخابات تنها از طریق هیئت اجرایی و نظارت شهرستان شیراز به اطلاع مردم رسانده خواهد شد.

او گفت: نتایجی که به عنوان نتایج انتخابات شورای شهر شیراز و شهر‌های تابعه در فضای مجازی و بعضاً از سوی برخی از افراد به عنوان نتیجه انتخابات مطرح می‌شوند مورد تایید این ستاد نیست و توصیه می‌شود به این لیست‌ها توجهی نشود.

انتهای پیام/

نظر شما