شناسهٔ خبر: 47870602 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سران سیاسی عراق با تبریک به رئیسی: این یعنی تجربه موفق دموکراسی

بغداد – ایرنا – «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر سابق، «سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی، «شیخ همام حمودی» رییس مجلس اعلای اسلامی عراق و «شیخ اکرم الکعبی» دبیرکل گروه جهادی جنبش اسلامی «النجباء» امروز (شنبه) در پیام های جداگانه ای به سید ابراهیم رئیسی به عنوان رییس جمهور جدید ایران تبریک گفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، این ۴ رهبر سیاسی و جهادی عراق با انتشار پیام های رسمی و توئیت هایی، برگزاری موفقیت آمیز سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران و پیروزی سید ابراهیم رئیسی در این دوره را تبریک گفتند.

عبدالمهدی: انتخاب رئیسی روابط بین عراق و ایران را تقویت می کند
 نخست وزیر سابق عراق (۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰) در پیام رسمی برای رییس جمهوری منتخب ایران گفته است که انتخاب سید ابراهیم رئیسی روابط بین دو کشور عراق و ایران را تقویت خواهد کرد.
«عادل عبدالمهدی» در این پیام که متن آن منتشر شده گفته است: بدون شک پیروزی سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ایران، به تقویت مناسبات بین دو ملت ایران و عراق و همه ملت های منطقه کمک خواهد کرد.
وی افزوده است که این پیروزی، باعث تقویت همکاری ها در مقابل تهدیدهای مشترک و پایان دادن به همه ی گونه های دنباله روی، اشغال، شهرک سازی ها (صهیونیست ها) در سرزمین هایمان و ارتقا راهکارهای شکوفایی، امنیت و صلح در دو کشور و کل منطقه و جهان خواهد شد. 
وی همچنین به خاطر انتخاب سید ابراهیم رئیسی به رهبری و ملت ایران تبریک و خطاب به رییس جمهوری منتخب ایران گفته است: ملت و رهبری ایران همواره ما را بر حماسه سازی های بزرگ و مواضع شجاعانه با وجود همه سختی ها، مشکلات، فشارها، چالش ها و تحریم های تحمیل شده، عادت داده اند.
 

عمارحکیم: انتخاب رئیسی، مرحله جدید سیاسی در منطقه وجهان است 
رهبر جریان حکمت ملی با انتشار توئیتی ابراز امیدواری کرد که پیروزی سید ابراهیم رئیسی به عنوان رییس جمهور ایران آغازی برای مرحله جدید سیاسی در منطقه و جهان باشد.
«سید عمار حکیم» در این توئیت که در صفحه شخصی خود منتشر کرده گفته است: ضمن تبریک به جناب ابراهیم رئیسی رییس جمهور منتخب ایران به خاطر کسب اعتماد مردم برای چهار سال آینده، امیدوارم که این مناسبت، سرآغاز مرحله سیاسی جدیدی برای حل مشکلات معلق مانده در منطقه و جهان باشد.
وی همچنین به جمهوری اسلامی ایران به خاطر برگزاری موفقیت آمیز انتخابات تبریک گفته و افزوده است: «به رهبری، دولت و ملت ایران به خاطر موفقیت تجربه دموکراتیک این کشور در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تبریک می گوید.»

همام حمودی: پیروزی رئیسی، سرآغاز آرامش در منطقه باشد
رییس مجلس اعلای اسلامی عراق نیز با ارسال پیام تبریک برای «سید ابراهیم رئیسی» رییس جمهوری جدید ایران، ابراز امیدواری کرده است که «پیروزی آقای رئیسی، سرآغازی برای آرامش در منطقه» باشد.
«شیخ همام حمودی» در این پیام تبریک خطاب به رییس جمهور منتخب ایران گفته است: امیدواریم جنابعالی (سید ابراهیم رئیسی) با توفیق الهی در انجام مسوولیت ها موفق باشید و کشور ایران را به سمت پیشرفت و شکوفایی بیشتر هدایت کرده و در عین حال، ثبات کامل را برای منطقه به دنبال داشته باشد.
وی همچنین به ملت ایران به دلیل تجربه موفق دموکراسی در این کشور تبریک گفته و افزوده است که انتخابات ایران، روح مسئولیت پذیر ملی و مشارکت گسترده برای ریشه دار کردن اصول انتقال مسالمت آمیز قدرت را تجلی داد. 
شیخ حمودی همچنین بر روابط برادری و محبت و همکاری بین دو ملت ایران و عراق تاکید کرد و گفت که امیدواریم این مناسبات در حوزه های اقتصادی، علمی، فرهنگی و اندیشه وری در راستای تثبیت پایه های امنیت و صلح منطقه ای، ارتقا پیدا کند.

اکرم الکعبی: مردم ایران وفاداری به نظام و رهبری را ثابت کردند
دبیرکل گروه جهادی جنبش اسلامی «النجباء» نیز با ارسال پیام تبریکی برای سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور منتخب ایران تاکید کرد که ملت ایران بار دیگر وفاداری به نظام و رهبری را ثابت کرد.
«شیخ اکرم الکعبی» افزوده است که ملت ایران با مشارکت گسترده خود در داخل و خارج کشور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، توانست چالش ها را تبدیل به حماسه ای انتخاباتی کند.
وی با اشاره به مشترکات عقیدتی، فرهنگی و جغرافیایی بین دو کشور همسایه و برادر ایران و عراق ابراز امیدواری کرد که با انتخاب آقای رئیسی به عنوان رییس جمهور جدید ایران، روابط بین دو ملت ایران و عراق در همه زمینه ها مستحکم تر شود.

امام جمعه دیوانیه: پیروزی رئیسی، دلهای مومنان را خوشحال کرد
امام جمعه دیوانیه (جنوب عراق) نیز با انتشار پیام تبریک خود به خاطر پیروزی رئیسی به عنوان رییس جمهور جدید ایران تاکید کرد که پیروزی سید ابراهیم رئیسی، باعث شادی و سرور دل های مومنان و علاقه مندان و دوستاران ایران شد.
حجت الاسلام و المسلمین «سید حسن الزاملی» افزود که پیروزی آقای رئیسی، همزمان حزن و اندوه و بغض را در دلهای مزدوران و منافقین و دشمنان انقلاب اسلامی ایران و دین اسلام ایجاد کرده است.
این روحانی عراقی ادامه داده است که به رهبری جمهوری اسلامی ایران آیت الله سید علی خامنه ای، ملت ایران، خودمان، همه آزادگان جهان، مستضعفان، خانواده های شهدا و مجاهدان این پیروزی بزرگ و انتخاب احسن را تبریک می گوییم.
سید حسن الزاملی گفته است: جا دارد به مزدوران و سردمداران آنها، آمریکا و خیانتگران آل سعود بگوییم در این بغض و کینه خود، بمیرید.
وی ابراز امیدواری کرده است که سید ابراهیم رئیسی در انجام مسوولیت هایش موفق و پیروز باشد.

عزت الشابندر: ابراهیم رئیسی پیشرو تر از میانه روها در اعتدال است
شخصیت برجسته سیاسی عراق نیز در توئیتی گفته است که سید ابراهیم رئیسی به عنوان نامزد محافظه کاران در ایران، پیشروتر از میانه رو در خط مشی اعتدال است.
«عزت الشابندر» ادامه داده است که اعتدال وقتی از موضع قدرت باشد با اعتدالی که از موضع ضعف است، متفاوت خواهد بود.

خانواده های شهدا در عراق از پیروزی رئیسی خوشحال شدند
مدیرکل اداره شهدای رژیم دیکتاتوری بعث و عملیات تروریستی در موسسه شهدای عراق نیز با ارسال نامه جمعی از خانواده های شهدای عراق برای خبرنگار ایرنا، از خوشحالی کم سابقه خانواده های شهدای عراق از پیروزی سید ابراهیم رئیسی خبر داد.
دراین پیام که به نام «خانواده های شهدای عراقی» منتشر شده، آمده است: پیروزی سید ابراهیم رئیسی به عنوان رییس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران را تبریک می گوییم.
خانواده های شهدای عراقی گفته اند: سید ابراهیم رئیسی، مردمی است و همواره از خط مشی شهادت و احترام به شهدا و خانواده های آنها حمایت کرده و به همین مناسبت به جمهوری اسلامی ایران به خاطر این مسئول جدید که از دل انقلاب اسلامی برخاسته است، تبریک می گوییم.
پیش از این نیز، «برهم صالح» رییس جمهوری عراق و مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور در پیامی ویژه برای سید ابراهیم رئیسی، پیروزی او را در سیزدهمین انتخابات رییس جمهوری ایران تبریک گفتند.

نظر شما