شناسهٔ خبر: 4786676 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دومین نشست کمیته مشورتی دو جانبه ایران و سنگاپور برگزار شد

تهران-ایرنا- دومین نشست کمیته مشورتی دو جانبه ایران و سنگاپور به ریاست معاونین وزرای امور خارجه دو کشور در وزارت امور خارجه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از اداره کل دیپلماسی وزارت امور خارجه، این نشست به ریاست ابراهیم رحیم پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه و آلبرت چوا معاون وزیر خارجه سنگاپور با حضور سفرا و مسوولان ادارات منطقه ای دو کشور برگزار شد.

معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه در این نشست ضمن ابراز همدردی از درگذشت لی کوان یو معمار سنگاپور نوین به اهمیت شرق آسیا و جنوب شرقی آسیا و به ویژه حضور سنگاپور در منطقه پرداخت.

وی همچنین پنجاهمین سالگرد استقلال این کشور را تبریک گفت.

چوا معاون وزیر خارجه سنگاپور نیز در این نشست با یادآوری تمدن و فرهنگ غنی ایرانی به اهمیت روابط با جمهوری اسلامی ایران پرداخت و علاقمندی کشورش برای توسعه روابط را اعلام کرد.

در ادامه این نشست معاونان وزیران امور خارجه ایران و سنگاپور ضمن ابراز رضایت از تبادل هیات های دو کشور در سطح سیاسی خواستار پیگیری سفرهای برنامه ریزی شده آتی شدند.

همچنین در این نشست طرفین با مروری بر آمار و ارقام مبادلات اقتصادی دو کشور، بر لزوم تلاش بیشتر در بخش های دولتی و خصوصی در جهت گسترش مناسبات تجاری تأکید کردند.

معاونان وزیران امور خارجه ایران و سنگاپور بر امضای اسناد کلیدی تاکید کردند.

همکاری در حوزه های فرهنگی - هنری از جمله برگزاری هفته فیلم و همچنین همکاری میان موزه های دو کشور در جهت عرضه تمدن و فرهنگ ایرانی از دیگر محورهای مورد بحث در این نشست بود.

مسایل منطقه ای، تحرکات داعش و تروریسم، تحولات جدید در خاورمیانه و شرق آسیا از جمله تحولات اقتصادی و شکل گیری نهادهای بین المللی جدید مالی و اقتصادی نیز در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

هیات سنگاپوری در ادامه حضور در تهران قرار است با قائم مقام و معاون آموزشی پژوهشی وزارت امور خارجه، معاون شورای عالی امنیت ملی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و رییس اتاق بازرگانی ایران دیدار کند.

سیام**9121**1336

نظر شما