شناسهٔ خبر: 47865737 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

گزارش معاملات بورس در ۲۹ خرداد؛

سبزپوشی بازار سرمایه بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری/ صعود ۱۴ هزار واحدی شاخص بورس

در جریان معاملات امروز، شاخص کل بورس با رشد ۱۴ هزار واحدی روی پله یک میلیون و ۱۶۱ هزار واحدی قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز شنبه (۲۹ خرداد ماه) شاخص کل بورس با رشد ۱۴ هزار و ۳۰۶ واحدی به میزان ۱.۲ درصد روی پله یک میلیون و ۱۶۱ هزار واحدی قرار گرفت. «فارس»، «شستا» و «فولاد» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند. «غکوروش»، «ولکار»، «شپنا» سه نماد پرتراکنش بودند.

  • بیشتر بخوانید

پیش بینی‌ها برای هفته صعودی بورس شدت گرفت

شاخص هم وزن بورس نیز با اُفت ۲۰۶ واحدی به میزان ۰.۰۶ درصد روی پله ۳۷۰ هزار و ۷۹۵ قرار گرفت، همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۸.۱۸۳ سهم به ارزش ۴ هزار و ۹۳۲ میلیارد تومان رسید.

شاخص کل فرابورس هم با رشد ۱۹.۲۵ واحدی روی پله ۱۷ هزار و ۳۱۳ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد یک هزار و ۲۷۲ میلیارد به ارزش ۹ هزار و ۹۶۳ میلیارد تومان رسید.

نماد‌های تاثیرگذار در شاخص کل بورس

نماد‌های فارس، شستا و فولاد به ترتیب با  یک هزار و ۷۲۴، ۱۴۵ هزار و ۷۰۸ و یک هزار و ۲۴۷ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس داشتند. همچنین نماد فملی، خودرو و پاکشو به ترتیب با ۵۰۰، ۱۹۶ و ۱۸۰ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیرگذار در فرابورس

نماد‌های مارون، ذول و کوثر به ترتیب با ۱۳.۹۷، ۶.۷۵، ۶.۲۲ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل فرابورس ایران داشتند. همچنین نماد غصینو، کگهر و فرابورس به ترتیب با ۱۳.۱۵، ۵.۶ و ۴.۸۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز گروه خودرویی بیشترین ارزش معاملات را به ارزش ۵۰۰ و ۳۸ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. گروه فرآورد‌ه‌های نفتی، فلزات اساسی، شیمیایی، بانک‌ها و چند رشته‌ای در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت سهام در بورس

سهام شرکت‌های نوری، وتجارت و ولکار بیشترین افزایش قیمت و خکمک، دجابر ونمرینو بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین عرضه و تقاضا در سهام

سهام شرکت‌های ومدیر، نوری و ولکار بیشترین تقاضای خرید و نماد‌های خزر، سنیر و ثنوسا بیشترین عرضه برای فروش را در بورس تهران داشتند.


همچنین سهام شرکت‌های وسپهر، سپیدما و سپیدما بیشترین تقاضای خرید و نماد‌های کمرجان، سدبیر و ثالوند بیشترین عرضه برای فروش را در فرابورس ایران داشتند.

حجم معاملات سهام

نماد‌های ثامید ۲، ثبهساز ۲ و خودرو بیشترین حجم معامله و نماد‌های پالایش، تاصیکو ۲ و دارایکم بیشترین ارزش معامله را در بورس تهران تجربه کردند.


نماد‌های کرمان، سپیدما و ذوب بیشترین حجم معامله و نماد‌های اراد ۲۱۴، افاد ۱۴ و افاد ۲۴ بیشترین ارزش معامله را در بورس تهران تجربه کردند.


انتهای پیام/

نظر شما