شناسهٔ خبر: 47865064 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

بازتاب رسانه‌های خارجی از حضور ملت ایران در پای صندوق‌های رأی

تحلیل علت و چگونگی حضور ملت ایران در پای صندوق‌های رأی تا ساعات نخستین بامداد، همچنان در رسانه‌های خارجی ادامه دارد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 صندوق‌های رأی ایران، حساب و کتاب خارجی‌ها را برهم زد! این جمله‌ای بود که مجری شبکه المیادین پس از پخش تصاویر حضور پرشور مردم ایران در انتخابات بیان کرد.

مجری شبکه المیادین گفت: ایرانی‌ها تصمیم خود را گرفتند؛ صندوق‌های رأی حساب و کتاب بیگانگان را بر هم زد. خبرنگار المیادین هم در مشهد با ابراز شگفتی از حضور گسترده رأی اولی‌ها در انتخابات گفت: تا کنون سابقه نداشته در ایران انتخابات تا ساعت ۲ بامداد تمدید شود!

این شبکه منطقه‌ای با رصد برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی و بیان اینکه پژواک انتخابات ایران در تل‌آویو پُرقوت بود گفت: نشانه‌های نگرانی از حضور گسترده مردم ایران در رسانه‌ای اسرائیلی هویداست.

خبرنگاران شبکه خبری الجزیره عربی هم با اعلام مشاهدات خود درباره مشارکت بالای مردم در انتخابات ریاست جمهوری حتی پس از گذشت ساعتی از نیمه شب، این حضور را شگفت آور دانستند.

شبکه سی ان ان با پوشش انتخابات در ایران بیان کرد: این انتخابات برای دنیا مهم است. خبرنگار سی ان ان با اشاره به تمدید دو ساعته انتخابات ریاست جمهوری تا ساعت ۲ بامداد، حضور مردم را توصیف کرد.

وال استریت ژورنال در بازتاب برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نوشت: صف‌های شلوغی در مراکز رای گیری دیده شد. حتی خبرنگاران گفتند از دیدن صف‌های طولانی غافلگیر شده‌اند.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتد پرس، شبکه تی آر تی و خبرگزاری آناتولی ترکیه، شبکه یورو نیوز، «سی جی تی ان» چین، سی تی وی کانادا، آر تی عربی، خبرگزاری‌های "تاس" و " راپتلی " روسیه و بی بی سی انگلیس، انتخابات ایران را به طور گسترده بازتاب دادند.

<div id="video-display-embed-code_395909" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/819705/395909?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما